Hallo,
Enkele jaren geleden kochten wij bij een bekende meubelketen 2 3zitbanken, met op beide 10j garantie.
Vorig jaar merkten we dat beide zetels begonnen door te zakken tot op een punt dat we al planken moeten gebruiken om nog deftig te kunnen zitten. Wij hebben dus de verkoper gecontacteerd en na heel wat over en weer gemail, opsturen van foto’s ed, bevestigde een medewerker van de verkoper,,per mail, dat we de zetels mochten omruilen, meer of min kost te verrekenen.
Aangekomen in de winkel en onze nieuwe keuze gemaakt begaven we ons dan met die mail naar de verkoopdienst. Daar kregen we te horen dat zij ons ter plaatse niet konden helpen, afspraak werd gemaakt door het hoofdhuis. Dus geen nieuwe zetels.
Daarop hebben wij tal van mails gestuurd naar de verkoper, doch geen enkele reactie.
Wij hebben dan dit dossier voorgelegd bij de consumentenombudsdienst. Die hebben op de winkel gecontacteerd en na diverse rappels antwoordde die laatste verontschuldigend maar zonder enige verdere uitleg hoe het nu verder moet. Het dossier bij de ombudsdienst is intussen afgesloten, wegens geen reactie van de tegenpartij, maar wel met een schriftelijke aanbeveling aan het adres van de winkel. Daarin worden zij aangemaand op afspraken na te komen en zeker de garantiebepalingen correct toe te passen. Tot heden nog steeds geen reactie van de winkel, intussen zijn we 1 jaar verder.
Wat kunnen wij nu nog doen? Kunnen we bv een deurwaarder aanstellen om hun geschreven belofte te laten uitvoeren of hebben we nog andere juridische mogelijkheden?
Alvast dank voor jullie inzichten.