Dierenarts in gebreke stellen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
BertDw
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dierenarts in gebreke stellen

#1 , 26 okt 2025 16:16

Goedemiddag,

Wat vrijdag een normale routinecontrole zou moeten geweest zijn voor onze 14 jarige poes is uitgedraaid in een regelrechte ramp.
Onze vaste/vertrouwde dierenarts was niet aanwezig, dus heeft een andere haar onderzoek gedaan.
Bij het nemen van een bloedstaal mochten wij ook niet mee van deze dierenarts, wat bij de normale overigens nooit geen probleem was.

Resultaat: Bloedafname mislukt, kat terug levenloos in het bakje teruggekregen. Maandag nog eens proberen zeiden ze...
Nou goed, in het begin dacht ik dat de kat misschien moe was van zich te verzetten, vrijdagavond was ze zeer stil, zaterdagnacht begon haar toestand snel te verslechteren.

Wij zijn deze morgen naar de dierenarts van wacht gegaan, deze constateerde dat de kat in een schock is geraakt & daardoor haar organen begonnen stil te vallen, vocht toegediend en de raad haar goed warm te houden met warme compressen.
Kort na de middag, begon ze zo vreemd te doen.... Ik kan het niet anders beschrijven dan dat ze een soort van ''Attack'' kreeg,
Terug naar de dierenarts van wacht gebeld, onmiddelijk mogen komen, nu vermoed de dierenarts dat ze ook een inwendige bloeding heeft....

We hebben haar daar moeten achterlaten voor de nacht en houden ons hart vast voor de komende uren/dagen.

Maar nu vraag ik mij wel eens af, in het slechtste geval, en ook in het algemeen, kan ik hiervoor de dierenarts in gebreke stellen? En hoe zou dit in zijn process gaan?

Wat mij vooral stoort aan heel deze zaak is dat ik met een springlevende, gezonde kat naar daar ben gegaan, en een praktisch levenloze kat terugkrijg, wat is er tijdens die bloedafname gebeurd dat het beest zodanig in schock is geraakt & zelfs mogelijks een inwendige bloeding heeft opgelopen?

In het verleden was de kat namelijk altijd vrij rustig bij de dierenarts, onze vaste dierenarts heeft in het verleden vaak genoeg gezegd dat dit 1 van haar meest aangename patienten was.. Dus ik stel mij er wel serieuze vragen bij waar & hoe dit zo is kunnen mislopen...

Alvast bedankt voor uw tijd.

Reclame