aangifte van nalatenschap

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
karlhanssens
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aangifte van nalatenschap

#1 , 09 dec 2025 11:40

gdm, ben zelf bezig om aangifte van nalatenschap in te vullen voor overleden schoonvader. om de waarde van de gezinswoning te weten hebben we een door ons aangestelde schatter gebruikt. dus geen schatter gestuurd door de fiscus maar wel schatter die wel voorkomt op de lijst van de door de fiscus aanvaarde schatters. we vinden dat zijn schatting aan de hoge kant ligt. is het toegelaten om desbetreffende schatting uiteindelijk niet te gebruiken en een lagere quotatie van de waarde van de woning in te vullen? kan dit en is dat verstandig?

mava105

#2 , 09 dec 2025 12:12

Ik gebruikte destijds in mijn funktie van beheerder, 3 schattingen, (Notaris, extern Schatter en Immo) Daarbij dan nog mijn eigen schatting door ondervinding. Daarvan nam ik het gemiddelde, en zat er doorgaans niet ver van de werkelijke waarde.

mava105

#3 , 09 dec 2025 12:12

Ik gebruikte destijds in mijn funktie van beheerder, 3 schattingen, (Notaris, extern Schatter en Immo) Daarbij dan nog mijn eigen schatting door ondervinding. Daarvan nam ik het gemiddelde, en zat er doorgaans niet ver van de werkelijke waarde.

Reclame

wanton

#4 , 09 dec 2025 19:41

Ik zocht op immo-websites naar de vraagprijs van vergelijkbare woningen in de brede omgeving. Daarvan nam ik een naar beneden afgerond gemiddelde. Is steeds gelukt. Na een tijd wist ik wat realistisch was.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Stel een vraag”