Pagina 1 van 1

terugbetaling kosten eigen aan de werkgever

Geplaatst: 05 mei 2009 19:28
door Isababeke
Beste,

Juni vorig jaar kreeg ik voor 230€ kosten eigen aan de werkgever gestort, wat voordien nooit het geval was geweest. Omdat ik dat zo raar vond, heb ik toen telefonich contact opgenomen met de dienst HR om te kijken of dit geen vergissing was en zij bevestigden dat dit wel degelijk correct was.

Ik was in de wolken en vermoedde dat het wellicht ging om terugbetaling van internetkosten, carwash etc..., wat mij ooit wel mondeling was beloofd, maar nooit werkelijk in mijn contract werd beschreven.

Sindsien kreeg ik maandelijks (10 maanden lang) dezelfde som gestort. Tot op vandaag. De dienst HR heeft vastgesteld dat het destijds een fout betrof en dat ik die 230€ x 10 = 2300€ dien terug te storten! Kan dit zomaar? Ik zou perfect een lijst kunnen maken van alle 'reële kosten eigen aan de werkgever' die die 230€ dekken... En bovendien, wat zouden eij gedaan hebben als ik intussen de firma al had verlaten?

Alvast bedankt voor jullie snelle advies!

I&S

Geplaatst: 08 mei 2009 09:58
door j.demoor
“Art.1376.Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.”(Burgerlijk Wetboek).

Eis van uw werkgever dat hij vooraf het onverschuldigd karakter van die betalingen bewijst.