Vorig jaar ben ik op 1 april gestart met werken in een voltijds regime.
Dit jaar heb ik voltijds gewerkt tot heden. Sinds de helft van oktober ben ik overgestapt naar een tewerkstelling van 80%.
Mijn werkgever heeft sinds ik naar 80% gegaan ben, mijn verlof ook herrekend naar die 80%.
Ik verlies dit jaar 3,5 dagen van de 22 die ik normaal gezien heb (waarvan nog enkele dagen jeugdvakantie waren omdat ik vorig jaar geen volledig jaar gewerkt heb).
Ik vraag me af of dit wel klopt?? Ik heb tenslotte wel de meeste tijd van het jaar voltijds gewerkt en nu sinds oktober verlies ik hier een groot stuk van.
Het lijkt mij eerlijker dat ze dit verlof zouden verminderen rekening houdend met de periode van het jaar dat ik 4/5e ben gaan werken. Grof gerekend: een zesde van het jaar dat ik 4/5e ben gaan werken. Dus +- een 30e van mijn verlof?
Kunnen zij mijn verlof zomaar voor het hele jaar herberekenen naar 80%?
Zij hebben mij hier ook niet zelf van op de hoogte gesteld. Ik heb er zelf achter gevraagd omdat ik op mijn loonbrief gezien heb dat er iets veranderd was. Toen deelden ze mij mee dat van het verlof dat ik al gepland had toen ik voltijds werkte, er 3,5 dag ingeschreven was als 'onbetaald verlof' of 'toegestane afwezigheid'. Zij hebben me zelfs niet gevraagd of ik deze dagen dan wel wou, welke dagen ik als onbetaald wou, ...
Ik wist al dat ik volgend jaar het verlof zou krijgen dat bij 80% hoort. Wat ik dit jaar meer gewerkt heb, zouden ze mij uitbetalen.
Maar aangezien ik vorig jaar geen volledig jaar heb gewerkt, verlies ik voor dit jaar mijn geld/verlof echt wel want ik kan geen jeugdvakantie meer aanvragen.
Klopt de manier van werken van mijn werkgever??