Recht op verlof ???

Marieta
Topic Starter

Recht op verlof ???

#1 , 26 nov 2010 14:33

Hallo

Al 9 maanden ben ik tewerkgesteld in toepassing van artikel 60 door het OCMW
7maanden heb ik part-time gewerkt en sinds 1 oktober 2010 werk ik voltijds.
Volgens het OCMW heb ik geen recht op verlof terwijl ik van anderen gehoord heb dat men toch verlof mag nemen.

Kunt u me hierover meer uitleg geven aub.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2010 16:02

Je verlof wordt normaal gezien berekend op de prestaties van het vorige jaar. Indien je dus in 2009 niet gewerkt hebt, zal je in 2010 idd geen verlof kunnen opnemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Marieta
Topic Starter

#3 , 26 nov 2010 16:05

Je verlof wordt normaal gezien berekend op de prestaties van het vorige jaar. Indien je dus in 2009 niet gewerkt hebt, zal je in 2010 idd geen verlof kunnen opnemen.
Bedankt voor de info, maar het rare is dat mijn moeder ook onder dezelfde systeem valt maar, toch mag ze verlof nemen ook al heeft ze vorig jaar niet gewerkt. Hoe moet ik dit begrijpen!

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2010 16:23

Je geeft wel bijzonder weinig bijkomende informatie. "Artikel 60" is vrij breed (intern bij het OCMW, bij derden, enz...?) Welk soort verlof mag je moeder nemen? Misschien zijn dit gewoon overuren die ze opneemt of iets dergelijks?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Marieta
Topic Starter

#5 , 26 nov 2010 16:31

Je geeft wel bijzonder weinig bijkomende informatie. "Artikel 60" is vrij breed (intern bij het OCMW, bij derden, enz...?) Welk soort verlof mag je moeder nemen? Misschien zijn dit gewoon overuren die ze opneemt of iets dergelijks?
Mijn moeder werkt ook met Artikel 60. Ergens in febr 2010 is ze begonnen en tijdens de zomervakantie heeft ze 3 weken verloof genomen. Maar het zijn zeker geen overuren want je mag geen overuren doen als je met artikel 60 werkt.
Ik heb eens gevraagd en ze zei het zijn verlofdagen meer weet ik ook niet.

Toch bedankt voor de moeite

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 26 nov 2010 21:08

onbetaald verlof (toegestane afwezigheid) is ook verlof...

Terug naar “Andere”