ADV uren op- en afbouwen

muurbloempje
Topic Starter

ADV uren op- en afbouwen

#1 , 16 dec 2010 12:10

ik werk in een bedrijf wat resulteerd onder pc100.Wij hebben een 38 uur contract maar werken effectief 40 uur per week. Dit levert ons per jaar 12 ADV uren op.
Aan onze directie heb ik de vraag gesteld: op welke basis worden onze Adv uren opgebouwd of in mindering gebracht. Volgens onze personeelsdienst is dit op dagbasis. Men krijgt dus enkel 0.24 min Adv indien men een volledige dag van 8 uur werkt. Er wordt dus niet op weekbasis gekeken. Voorbeeld, ik stop iedere dag een kwartier vroeger met werken. Op weekbasis kom ik boven de 38 uur uit, maar volgens de directie heb ik die week geen recht op Adv minuten wegens geen enkele dag volledig gewerkt. KLopt dit? Is er ergens een wettekst waar ik die berekening in kan terugvinden? Er is op het bedrijf zelf ook nooit geen geschreven afspraak ivm berekening van adv uren gemaakt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding