Goedemiddag ,
Ik ben een vrouw 40+ en met een starterslening van Participatiefonds 1,5jr geleden een firma gestart in Juwelen.
Helaas door het terugtrekken van de leverancier waar ik mee werkte en een gebrek aan koopkracht ben ik in een vicieuze cirkel terecht gekomen. Ik heb geen inkomsten sinds bijna 1 jaar en heb het volledig spaargeld van mijn dochter opgeleefd aan huur, kosten en voeding. Door geldnood en alle gepieker wordt het niet beter.
De VZW die mij geholpen heeft met het verkrijgen van de starterslening wil graag dat ik verder blijf proberen maar dat doe ik inmiddels al een jaar en ik zou zo graag weer in een normale werksituatie terecht komen maar door mijn algehele toestand lijkt het niet meteen te lukken een job te vinden voor het moment.
Heb ik ergens recht op schuldenbemiddeling, een uitkering of mss hulp van OCMW ?
Zou ik aanspraak kunnen doen op een opleiding bij VDAB oid ?
heb ik eigenlijk wel ergens recht op ???
Ook al wil mijn adviseuse zo graag dat ik blijf doorzetten, ik kan wel bezig blijven te proberen , ik ben trouwens echt bang dat zaken hier volledig uit de hand gaan lopen (en ik aan lager wal zal raken) als de trend met niets verdienen zich verder doorzet... ik zou eens even op adem moeten komen en zaken op een rij zetten zonder slapeloze nachten over huurbetalingen, geldzorgen, huisuitzettingen en beslagleggingen in de toekomst.
Ik ben alleenstaand moeder van een dochter van 11 en wil graag terug mijn leven in de hand krijgen ook voor haar welbevinden !
Kan iemand mij mss een tip of onafhankelijk advies geven ?
Met dank,
---------------------------