Bij ons is het een tamelijk goed draaiende familiezaak met 7 verkopers (1 daarvan is aangetrouwde familie), 5 magazijniers en dan 4 chefs (familie) + hun ouders als zaakleiders.
Alles draait zeer goed tot het op verlof aankomt.
Ook geen verlof mogelijk met de solden (beetje te begrijpen al kan het zeker soms met een mannetje minder - de chefs zelf gaan wel in juli elk met een weekje in verlof)
Alles moet worden aangevraagd aan 1 persoon die verantwoordelijk is inzake het verlof
Maar telkens slagen ze er in het verlof af te keuren met een smoesje of onzinnige reden, verplichten ze sommigen zeker minstens een week verlof op te nemen voor 1juli, en wordt de verlofperiode gemanipuleerd tot ze in de periode vallen dat die persoon dat wil...
vb collega vroeg verlof aan voor laatste week april (had kunnen reis boeken) - dit kon niet blijkbaar, maar wel de week er op. (moest dus zijn reis unbooken)
verlofweken in september worden vrijwel automatisch genegeerd of krijgen geen bevestiging...
en geloof me, dit zijn maar een paar van de 10-tallen voorbeelden
Ook is er een probleem met de zaterdagen...
sinds enkele jaren hebben ze ons wijs gemaakt dat er slechts 3 zaterdagen mogen worden opgenomen...
zijn dit er normaal geen 4? wettelijk gezien dan?
Maar waar kan je vinden aan hoeveel zaterdagen je recht hebt?
kan iemand mij helpen aan een duidelijke website waar dit te vinden is?
Is Paritair Comite 126 - stoffering & houtbewerking
Ben al blij dat ik een forum heb gevonden waar dit probleem wordt aangekaart