Filmen op het werk

STYLUS3530
Topic Starter

Filmen op het werk

#1 , 12 feb 2011 15:44

Hello Folks,

Bij ons op het werk wil men de handelingen van operatoren filmen om nadien te kunnen analyseren, de redenen die men opgeeft is om op deze manier de werkomstandigheden, montageprocessen, looptijden ed te verbeteren. Maw, men wilt kijken of men hier en daar de mensen niet productiever kan gebruiken(zo zie ik het altans). De vakbonden laten dit natuurlijk toe. Ik zelf heb er geen probleem mee dat men mij zou filmen voor deze doeleinden, maar heb heb er wel problemen mee dat men de beelden achteraf via de media gaat publiceren(intern of extern), daar ik dit zie als een inbreuk op mijn privacy. Mijn vraag is nu of ik het laten filmen weigeren mag? Indien ik het niet mag weigeren, heb ik dan recht op een schriftelijke verklaring van de filmer dat de beelden achteraf op geen enkele andere manier mogen gepluceerd worden? Indien ja, hoe ziet zo een verklaring eruit?

Thanks in advance,

STYLUS

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2011 20:59

Als men het produktieproces wil filmen is dat volgens mij iets heel anders.
Dan is het echt te doen om time-management in productieprocessen...

Reclame

STYLUS3530
Topic Starter

#4 , 14 feb 2011 06:40

Maar mag men het filmen weigeren of een schriftelijke bevestiging vragen dat de beelden niet mogen gepubliceerd worden?

Turaki

#5 , 14 feb 2011 08:26

Een schriftelijke bevestiging is niet nodig, daar dit wettelijk al verboden is (u weet wel, privacy enzo). De beelden mogen (in geval van opname) ook niet langer dan een maand bewaard blijven, en niet bekeken worden, tenzij in een onderzoek naar een misdrijf.
Indien u twijfelt dat uw privacy wordt geschonden, dient u dit te melden aan de ondernemingsraad, of, als dit niet helpt, met de privacycommisie.

Terug naar “Andere”