arbeids recht of arbeidsplicht?

fantaziaforyou
Topic Starter

arbeids recht of arbeidsplicht?

#1 , 14 okt 2010 13:43

Ik werk dus in de poets diens met dienstencheque's,
Bij de arbeidsregeling staat dat er bij de klant degelijk poets materiaal
moet aanwezig zijn
Ik heb deze reeds gemeld aan mijn werkgever
deze zegt kontact op te nemen met de klant
maar er verandert niets
bv om maar 1 ding te noemen
als er een borstel aanwezig is waarvan
de borstel zelf bij iedere veeg beweging van zijn steel vliegt
idem zo met de schrobber en trekker
is dat dan degelik materiaal
nu eerst is dat om te lachen maar later werkt het op de zenuwen
kan ik weigeren om dan te poetsen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 14 okt 2010 14:45

Weigeren om te poetsen kan u niet, gezien het niet om onveilig materiaal gaat. U kan natuurlijk niet dezelfde kwaliteit van uw werk aanbieden en bent daar niet zelf verantwoordelijk voor. Best wel schriftelijk (een mail kan volstaan) melding daarvan maken aan de werkgever, zodat deze je niks kan verwijten (en je dit kan bewijzen, ook al is een e-mail geen staalhard bewijs).

fantaziaforyou
Topic Starter

#3 , 15 okt 2010 17:48

Denk dat ze hier meelezen...
Ikheb voor volgende woensdag een andere post
:)
Lotte

Reclame

fantaziaforyou
Topic Starter

#4 , 17 okt 2010 12:43

Nog een vraagje: valt het poetsen van een auto onder huishoudelijk werk?
mag ik dit wel of niet doen met dienstencheque's?
Lotte

JPV

#5 , 17 okt 2010 18:57

auto kuisen van een privé-persoon lijkt me geen probleem. Best wel op de oprit en niet op straat

candise

#6 , 14 feb 2011 02:51

ik heb te horen gekregen dat ik als ik mijn lijstje dat ik krijg niet afkrijg in mijn 3 uren, dat ik dan buitenlig, kan dit zomaar ? ze geven een lijstje, zetten er zelf een geschatte tijd bij tot aan 3 uur, maar vergeten wel voor het gemak dat de living en de keuken moet opgeruimd worden van avond ervoor en de ontbijtboel enzo die nog op tafel staat, dit alleen al, kost me al een half uur, het opruimen, van boven tot beneden, .... maar dit staat natuurlijk niet meegerekend in hun lijst, en zelf opschrijven hoe lang ik ergens aan zit, ik kom er hoorndol van, je verliest tijd, je moet heel de tijd de klok in de gaten houden enz.
en ik schrijf wel lijstje maar sommige dagen is het echt wel lijst !

Turaki

#7 , 14 feb 2011 08:19

U moet nog opruimen van de avond ervoor en het ontbijt? Ik vermoed dat u een poetsvrouw bent, wel, dan bent u geen huishoudster.
Werkt u rechtstreeks voor dit gezin? Melden dat dit niet bij uw werk hoort (u komt poetsen, niet opruimen), en vragen dat ze het huis netjes achterlaten.
Anders dreigen ergens anders te gaan, goede poetshulpen vinden altijd werk.

candise

#8 , 24 feb 2011 05:21

U moet nog opruimen van de avond ervoor en het ontbijt? Ik vermoed dat u een poetsvrouw bent, wel, dan bent u geen huishoudster.
Werkt u rechtstreeks voor dit gezin? Melden dat dit niet bij uw werk hoort (u komt poetsen, niet opruimen), en vragen dat ze het huis netjes achterlaten.
Anders dreigen ergens anders te gaan, goede poetshulpen vinden altijd werk.
ik werk via interim, maar ik slikte het maar allemaal omdat ik daar 12 uren per week mocht gaan, ik werk ook in de tuin, wat ook al niet mag, iedereen was tevreden tot de schoonma daar roet in het eten gaan strooien is door te zeggen dat ik in 12 uren tijd zelfs nog tijd over zou moeten hebben om kasten uit te kuisen vanbinnen en vanbuiten, nu neem ik ze iedere week mee langs buiten alleen, het is echt een kast van een huis, 2 badkamers, alles in parket enz, en nu hebben ze beslist dat mijn uren gehalveerd worden :o heb nu al geen tijd genoeg, maar heb er genoeg van , op die manier toch

Terug naar “Andere”