Ander werkschema opgelegd.

Geena
Topic Starter

Ander werkschema opgelegd.

#1 , 27 feb 2011 15:00

Ik werk al 8 jaar bij een transportfirma, waarbij ik wekelijks steeds dezelfde rit en klanten heb. Nu is er een andere chauffeur gaan klagen bij de baas omdat hij de druk van zijn werk niet aankan omdat hij dagelijks in Brussel zit en veel file tegenkomt. Gevolg: de werkgever verplicht mij om zijn werkschema (Brussel) te doen en de andere chauffeur mag mijn werk doen, hetgeen veel leuker is. (Die andere chauffeur is destijds na mij beginnen werken en verdient 2 € meer per uur.)

Kan ik tegen de beslissing van mijn werkgever ingaan of moet ik moet ik zijn beslissing opvolgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 feb 2011 16:12

op zich kan je hier niets tegen doen.

jefke007

#3 , 27 feb 2011 16:24

Je kan uiteraard wel bij je werkgever gaan klagen dat OOK jij dat werk niet aankan. Wat opzichzelf heel logisch is, iemand anders kan het ook niet aan.
Eventueel als je op je werk een vakbond hebt daar gaan klagen, of anders op bij de lokale vakbond.

Reclame

Lightning

#4 , 27 feb 2011 21:12

Is dit niet eigen aan de sector? De werkgever bepaald dagelijks/wekelijks voor welke opdrachten hij zijn chauffeurs inzet.
U kan inderdaad ook uw beklag doen over de opdracht die u nu hebt gekregen, maar meer dan uw voorkeur uitspreken kan u m.i. niet doen.

Terug naar “Andere”