vragen om meer uren te werken

dirrrtyboy
Topic Starter

vragen om meer uren te werken

#1 , 04 apr 2011 14:24

Beste,
Mijn ma wil al een tijdje meer uren werken dan in haar contract. Wat moet ze daarvoor doen?
Ik denk dat ze dit schriftelijk moet vragen, niet? Graag meer informatie. Dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 04 apr 2011 14:36

kan evengoed mondeling.

Lightning

#3 , 04 apr 2011 14:43

De vraag stellen op zich kan schriftelijk of mondeling, het maakt eigenlijk niet zoveel uit.
De werkgever kan niet verplicht worden om aan de vraag tegemoet te komen. Van zodra hij dat doet kan er best wel het een en ander op papier gezet worden.

Reclame

xena

#4 , 04 apr 2011 16:09

Beste,
Mijn ma wil al een tijdje meer uren werken dan in haar contract. Wat moet ze daarvoor doen?
Ik denk dat ze dit schriftelijk moet vragen, niet? Graag meer informatie. Dank u.
hoeveel uren werkt ze nu ?
hoeveel uren wil ze meer werken ?
ontvangt ze een inkomensgarantie-uitkering ?

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.

xena

#5 , 04 apr 2011 16:26

kan evengoed mondeling.
meer uren werken als deeltijdse dan hetgeen is overeengekomen kan afhankelijk van het aantal uren recht geven op overuren en/of overloon als de arbeidsovereenkomst niet schriftelijk wordt aangepast en door het verliezen van de bijpassing van de rva is het mogelijk dat je met verlies extra gaat werken als deeltijdse

dirrrtyboy
Topic Starter

#6 , 04 apr 2011 18:06

probleem is ik herinner mij dat mijn prof Arbeidsrecht ooit had gezegd dat het best is dat je dit schriftelijk gaat vragen, want in de situatie dat er nog andere collega's meer uren willen werken... krijgt degene die het als eerst heeft gevraagd voorrang... of heb ik het helemaal mis?

JPV

#7 , 04 apr 2011 21:04

je prof arbeidsrecht had het mis (néh :p).

Dit is wel iets wat telt bij bvb leerkrachten (o.a. voor de vaste benoemingen

Terug naar “Andere”