Geachte,
Ik ben bediende sinds 9 maart 2009. Ik ben begin februari bevallen en neem vanaf 20 april tem 20 juli ouderschapsverlof. Mijn werkgever is hiermee akkoord, maar vanaf 22 juli tem 9 augustus gaat de firma in collectief verlof. Ze stellen voor om mijn ouderschapsverlof mee aan te sluiten aan het collectief verlof. (maw van 20 juli tem 22 juli).
Nu zou ik heel graag mijn ontslag indienen tijdens mijn ouderschapsverlof, zodoende dat mijn opzeg (1,5 maand) in mijn ouderschapsverlof loopt. Maw dat ik niet meer terug hoef te gaan na mijn verlof.
Ik heb me al geïnformeerd bij mijn vakbond en we bekomen volgende situatie:
Ontslag indienen op 1 juli, opzeg eindigt op 15 augustus.
Probleem: Wat met de dagen 9 aug tem 15 aug?
Hier zou ik moeten kunnen overeenkomen met mijn werkgever om mijn overuren op te nemen. Maar een andere vraag is dan of mijn werkgever hier wel mee akkoord zal gaan...
Als ik mijn ontslag zou indienen op 1 juni, opzeg eindigt op 15 juli, is dit een probleem, want dan eindigt mijn contract tijdens mijn ouderschapsverlof. En dit zorgt dan voor problemen omdat je in dienst moet zijn om een uitkering te krijgen voor mijn ouderschapsverlof...
Heeft iemand een idee hoe ik deze situatie het best oplos? En hoe vroeg je dit aan je werkgever een 'onderlinge overeenkomst'?
Alvast bedankt!