ziekte en vakantie

monmecmich
Topic Starter

ziekte en vakantie

#1 , 13 apr 2011 21:35

Probeer even te volgen: midden 2009 ben ik in de psychiatrie opgenomen tot sept 2010. Ik ben nog tot december "gewoon" ziek geweest. Vanaf 01/12 was ik dus werkloos. Na een nieuwe psychose ben ik weer in behandeling vanaf eind maart (zonder opname). Dus weer afhankelijk van de mutualiteit. Intussen zijn er wat problemen opgedoken (echtscheiding e.d) en ik wil er gewoon even tussenuit. Weet er iemand welke procedure je moet volgen om tijdens je ziekte (ik ontvang dus een uitkering van de mutualiteit) enkele dagen vakantie te nemen? Mag ik dat überhaupt aangezien ik in 2010 niet gewerkt heb? Ik zou graag naar familie in frankrijk gaan. Mag je vakantie in het buitenland nemen? Ik weet dat ik hiermee best naar de mutualiteit ga of mijn vakbond. Maar ik ben bang om als profiteur gezien te worden. :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje

#2 , 13 apr 2011 23:56

Probeer even te volgen: midden 2009 ben ik in de psychiatrie opgenomen tot sept 2010. Ik ben nog tot december "gewoon" ziek geweest. Vanaf 01/12 was ik dus werkloos. Na een nieuwe psychose ben ik weer in behandeling vanaf eind maart (zonder opname). Dus weer afhankelijk van de mutualiteit. Intussen zijn er wat problemen opgedoken (echtscheiding e.d) en ik wil er gewoon even tussenuit. Weet er iemand welke procedure je moet volgen om tijdens je ziekte (ik ontvang dus een uitkering van de mutualiteit) enkele dagen vakantie te nemen? Mag ik dat überhaupt aangezien ik in 2010 niet gewerkt heb? Ik zou graag naar familie in frankrijk gaan. Mag je vakantie in het buitenland nemen? Ik weet dat ik hiermee best naar de mutualiteit ga of mijn vakbond. Maar ik ben bang om als profiteur gezien te worden. :(
MET toestemming adviseur ziekenfonds kan dit zonder problemen.

xena

#3 , 14 apr 2011 10:11

Maar ik ben bang om als profiteur gezien te worden. :(
al je rechten zijn er om gebruik van te maken , als je het kan gedaan krijgen kan je er maar goed mee zijn
als een schatrijke politieker een belastingvrije bonus mag krijgen van 2,7 miljoen euro terwijl elke werknemer zich blauw betaald aan belastingen , waarvoor zou jij zich dan moeten schamen ?

Reclame

monmecmich
Topic Starter

#4 , 14 apr 2011 19:08

Hoe moet je dat dan aanvragen? En hoe lang op voorhand?

Bedankt beiden.

Ik weet het Xena maar er zijn nu eenmaal veel profiteurs in het systeem en ik wil echt niet voor één aanzien worden

Lori

#5 , 14 apr 2011 19:44

Je moet gewoon naar je ziekenkas bellen en toestemming vragen .

Gr,

Terug naar “Andere”