Ik zit met een dilemma...!!!
Een leverancier die onder mijn verantwoordelijkheid valt zal niet meer leveren aan ons, dit door de slechte kwaliteit en niet
concurrentieele prijzen.
Hiervoor moet dus een nieuwe leverancier gezocht worden.. nu heb ik toevallig een goede vriendin die net een bedrijfje
heeft opgestart die ons dezelfde diensten kan aanleveren als de vorige leverancier.
Probleem 1. Mag ik door mijn persoonlijke relatie met deze persoon kiezen om hem als nieuwe leverancier te nemen ?
Het bedrijfje van deze vriend vervult een service die ikzelf hier voor 50% zelf uitvoer en dus de andere 50% uitgeef.
Nu vraagt deze vriend of ik in bijberoep niet wat wil helpen, dit omdat de deadlines zeer strak zijn.
In de praktijk zou ik dus in bijberoep gaan, naar hem factureren, en zal hij het totaal factureren naar mijn werkgever.
De persoon die de prijzen met deze leverancier moet afspreken, facturen en betalingen moet goedkeuren ben ikzelf..
Ik zal dus mezelf werk aangeven ...
Ik moet hierbij wel zeggen, dat mijn werkgever hier geen enkel nadeel zal hebben, de nieuwe leverancier zal gegarandeerd beter en goedkoper zijn dan de vorige. Wanneer ik mijn vriend hierbij niet help, zal natuurlijk iemand anders die plaats innemen.
Probleem 2. Mag dit ? kan dit uitkomen ? en ik moet zeggen dat het me moreel ook niet helemaal lekker zit.
Hulp gezocht !
bedankt alvast.