Sociale verkiezingen.... en de daarbij horeden dreigingen

4ringsdude
Topic Starter

Sociale verkiezingen.... en de daarbij horeden dreigingen

#1 , 08 nov 2011 13:39

Ik heb vernomen dat mijn werkgever waar ik ga starten mij onder een ander bedrijft wilt aannemen tot de lijsten voor de sociale verkiezingen binnen zijn. Daarna zou het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben dat contract overnemen. Dit om te voorkomen dat ik eigenlijk op de lijst zou gaan staan om beschermd te zijn als vakbondsafgevaardigde. De persoon zei mij ook dat ze dit hiervoor deden en dat ze alle mensen die zich kandidaat willen stellen op één of ander manier wel buiten krijgen zonder een vergoeding te zullen uitbetalen aangezien ze weten wat ze kunnen en niet kunnen en dat er voldoende achterpoortjes zijn.
Het feit dat hij mij dat vertelde deed mij eventjes wel verschieten. Dus ze omzeilen de wet naar hun hand om zo safe te zijn en geen pottenkijkers te hebben binnen het bedrijf... allé zoals hij het zei lastige werknemers.
Alles verliep perfect en de gesprekken waren positief tot hij dit eigenlijk vertelde. Nu weet ik eigenlijk niet of ik wel wil werken voor een bedrijf die zulke werk en denkwijze hebben over vakbonden.

Mijn vraag is de volgende: Laat ik dit rusten en teken ik het contract waardoor ik mij akkoord verklaar met deze werkwijzen of zeg ik gewoon nee bedankt en ik zoek wel verder. Of ga ik nog een stap verder en meld ik dit alhoewel ik niets kan bewijzen of aantonen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 nov 2011 13:43

Je kan gerust akkoord gaan, dit even melden aan je vakbond en die zullen dan wel via TBE's ervoor zorgen dat ze via inspectie zéker daar een vakbondsvertegenwoordiger hebben :).

Reclame

Terug naar “Andere”