ontslag tijdens ziekte in proefperiode

aschorge
Topic Starter

ontslag tijdens ziekte in proefperiode

#1 , 07 feb 2012 20:36

Ik was deze zomer werkloos en heb gedurende 2,5 maand de hoogste werkloosheidsuitkering gekregen. In september ben ik aan een nieuwe job begonnen met een bediendencontract van onbepaalde duur (met een proefperiode van 6 maand).
In maand 5 van deze proefperiode ben ik langer dan 7 dagen ziek geworden. Ik heb mijn ontslag gekregen toen ik ziek was. Ik kan me nu niet inschrijven bij de RVA aangezien ik nog in ziekte ben (deze is nu nog verlengd en zal vermoedelijk nog even duren). Ik heb meerdere vragen:
Ik heb nu een formulier vertrouwelijk laten invullen door de dokter en me ook ingeschreven bij de VDAB. Ik vermoed dat de inschrijving bij de VDAB overbodig was aangezien ik nog ziek ben? De mutualiteit zal me nu wellicht uitbetalen, maar op welk bedrag zullen zij zich baseren? Op mijn laatste inkomen of op het bedrag dat ik zou ontvangen als ik door de RVA zou betaald worden? Telt de periode waarin ik door de mutualiteit betaald zal worden mee voor de periode waarin ik het maximumbedrag stempelgeld zou ontvangen? Ik kreeg dus reeds 2,5 maand in de zomer en heb dus slechts nog 3,5 maand tegoed. Stel dat ik nu nog 2 maand ziek ben? Resten er dan nog 1,5 maand aan het maximumbedrag of nog de volledige 3,5 maand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 feb 2012 10:40

de mutualiteit zal je uitbetalen op basis van je laatst verdiende loon.

RVA/mutualiteit telt samen qua tijd (om het héél eenvoudig te zeggen)

Reclame

Terug naar “Andere”