Ik vind mijn officiële waarschuwing niet terecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Ik vind mijn officiële waarschuwing niet terecht

#16 , 08 feb 2012 22:05

Fysiek geweld, sexuele intimidatie..... redenen genoeg om aangifte te doen bij politie tegen die man.
Dit zijn strafbare feiten en duidelijk grensoverschrijdend gedrag.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#17 , 09 feb 2012 09:16

Wat verstaat de topic starter natuurlijk onder "fysiek geweld" en "sexuele intimidatie"? Als je onder "intimidatie" verstaat (zoals de topic starter doet): "De persoon wil op mijn vraag niet ergens anders gaan verder werken." dan vind ik dit niet echt intimidatie, hoor.

Wat ik vooral meen te begrijpen uit dit verhaal is dat de topic starter persoonlijke problemen heeft met de andere persoon en dat de topic starter haar zelfbeheersing op een bepaald moment verloren heeft en de persoon uitgescholden heeft. Dus puur gebaseerd op de feiten is de waarschuwing terecht. Als we ook rekening moeten houden met de verhalen van de topic starter, dan zouden we op zijn minst ook het verhaal van de andere collega moeten kunnen horen, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#18 , 09 feb 2012 11:11

Feiten zijn volgens haar gepleegd tgo andere collega's.
Dus aangifte doen.

Reclame

Lanox

#19 , 09 feb 2012 11:51

Als we ook rekening moeten houden met de verhalen van de topic starter, dan zouden we op zijn minst ook het verhaal van de andere collega moeten kunnen horen, niet?
Misschien kunnen we er dan ineens hier maar mee ophouden. Op al die tijd dat ik het JF bezoek heb ik wel geteld één keer meegemaakt dat we het verhaal van beide kanten kregen.

Gebruiker21

#20 , 09 feb 2012 13:13

Misschien kunnen we er dan ineens hier maar mee ophouden. Op al die tijd dat ik het JF bezoek heb ik wel geteld één keer meegemaakt dat we het verhaal van beide kanten kregen.
Vandaar dat je op basis van "verhalen" moeilijk raad kan geven. Enkel op basis van "feiten" (= wat de topic starter vertelt dat er effectief gebeurd is). De topic starter geeft echter veel eigen interpretaties en weinig "feiten". De collega was aan het kuisen en wou verder toen, terwijl de topic starter vroeg om weg te gaan. Dit is het "feit". De topic starter noemt dit intimidatie. Dit is geen "feit" meer maar een "verhaal". Begrijp je het onderscheid?

Als he het héle verhaal van de topic starter herleid tot enkel de feiten, blijft de waarschuwing terecht. Iemand uitschelden omdat deze niet wou weggaan van uw werkplek is niet professioneel. Punt. De topic starter had zelf kunnen opstaan, rustig naar de baas gaan en hem de situatie voorleggen. Had de collega haar op dat moment bijvoorbeeld fysiek tegen gehouden of verbaal bedreigd, zijn dit wel "feiten" waar we rekening mee kunnen houden. Maar meer dan gewoon blijven verder kuisen, heeft die collega niet gedaan. Geen reden om hem uit te schelden, gelijk in welke emotionele toestand je je bevind. Als je emotioneel niet in staat bent om je op een professionele manier op het werk te gedragen, dan moet je thuis blijven en naar een dokter gaan... Als je vind dat het aan de collega's ligt, moet je naar de baas gaan. Als je vind dat de baas niet het nodige doet, moet je naar de vertrouwenspersoon gaan. Als deze ook niet helpt, kan je nog verder stappen ondernemen. Maar "de collega in kwestie uitschelden" hoort niet in het stappenplan om je problemen op het werk op te lossen. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”