Recup - inhaalrust - overuren

xena

Re: Recup - inhaalrust - overuren

#16 , 13 feb 2012 12:59

Als ze mij hiervoor ontslaat dan is dat haar probleem.
Als risico op ontslag voor jou geen enkel probleem is: volg de raad van JPV op.

wil toch eerst zien wat in het arbeidsreglement staat , wat belet een werkgever al de overuren gewoon uit te betalen recht op recup ???

en wil ook wel eens weten hoe zij aan die overuren geraakt en hoe die worden vergoed

-->>brief schrijven na het ontslag met je mening is bij een betwist ontslag niet verstandig , doe dit dan mondeling zonder getuigen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
-mi-
Topic Starter

#17 , 13 feb 2012 13:34

Ik heb nog geen arbeidsreglement gekregen. Toen ik daar gestart ben, juli 2011, zei ze dat deze nog een beetje aangepast moest worden en dat ik hem dan zou krijgen. In september heb ik hier nog eens naar gevraagd, maar het was nog steeds niet aangepast.
In januari ook nog eens gevraagd naar mijn arbeidsreglement, en ook dan had ze het nog steeds niet.
Maar ik ben dom geweest, want ik heb mijn contract getekend, en dus automatisch getekend voor ontvangst van mijn arbeidsreglement. Nuja, ik was op dat moment werkloos, dus ik was zo blij dat ik werk gevonden had...

Al die overuren die ik gedaan heb... in december heeft ze iemand ontslaan, dus ik heb toen iedere week ongeveer 8 uren overuren gemaakt. Ook de maanden voor december heb ik regelmatig overuren gedaan.
Ik heb eens gekeken op mijn loonbrieven... als ik bv vandaag overuren doe, dan krijg ik daar 0,0 euro voor. Neem ik ze een week later op, dan krijg ik daar gewoon voor betaald... geen idee of dat zo werkt eigenlijk.

xena

#18 , 13 feb 2012 13:51

Ik heb nog geen arbeidsreglement gekregen. Toen ik daar gestart ben, juli 2011, zei ze dat deze nog een beetje aangepast moest worden en dat ik hem dan zou krijgen. In september heb ik hier nog eens naar gevraagd, maar het was nog steeds niet aangepast.
In januari ook nog eens gevraagd naar mijn arbeidsreglement, en ook dan had ze het nog steeds niet.
Maar ik ben dom geweest, want ik heb mijn contract getekend, en dus automatisch getekend voor ontvangst van mijn arbeidsreglement. Nuja, ik was op dat moment werkloos, dus ik was zo blij dat ik werk gevonden had...

Al die overuren die ik gedaan heb... in december heeft ze iemand ontslaan, dus ik heb toen iedere week ongeveer 8 uren overuren gemaakt. Ook de maanden voor december heb ik regelmatig overuren gedaan.
Ik heb eens gekeken op mijn loonbrieven... als ik bv vandaag overuren doe, dan krijg ik daar 0,0 euro voor. Neem ik ze een week later op, dan krijg ik daar gewoon voor betaald... geen idee of dat zo werkt eigenlijk.
had al een flauw vermoeden dat het ni in orde ging zijn
arbeidswet 16/3/1971
Art. 29. § 1. Overwerk wordt betaald tegen een bedrag dat ten minste 50 pct. hoger is dan het gewone loon. Deze vermeerdering bedraagt 100 pct. voor overwerk op zondag of op de rustdagen toegekend krachtens de wetgeving op de betaalde feestdagen.

u kan een kopie arbeidsreglement vragen aan de inspectie van de sociale wetten er moet daar een kopie in het bedrijfsdossier zitten

is er geen vakbondsafgevaardigde want gewoonlijks als je hiermee zelf afkomt mag je gewoonlijks gaan

Reclame

-mi-
Topic Starter

#19 , 13 feb 2012 14:56

Ik heb er geen idee van of er een vakbondsafgevaardigde is. Ik vermoed van wel, want het is een groot bedrijf (allemaal rusthuizen en enkele kinderdagverblijven).

Ik had het ook al gelezen dat je 50 pct meer moest krijgen voor overwerk. Is dit ook zo als onze verantwoordelijke een week op voorhand vraagt om overuren te doen? (wellicht wel)

xena

#20 , 13 feb 2012 15:48

Ik heb er geen idee van of er een vakbondsafgevaardigde is. Ik vermoed van wel, want het is een groot bedrijf (allemaal rusthuizen en enkele kinderdagverblijven).

Ik had het ook al gelezen dat je 50 pct meer moest krijgen voor overwerk. Is dit ook zo als onze verantwoordelijke een week op voorhand vraagt om overuren te doen? (wellicht wel)
gaat het effectief om overuren of om flexebiliteit ->art 26bis arbeidswet 16/3/1971 men kan 65 tot 130uur afwijken als dit is vastgelegd

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;
vraag hier eens info per email

-mi-
Topic Starter

#21 , 13 feb 2012 16:28

Het zal dan wel om flexibiliteit gaan... want ze verwachten dat we flexibel zijn...

Nuja, mijn flexibiliteit zal niet meer zo flexibel zijn als een tijdje geleden. Duidelijk stank voor dank dat je er krijgt.

Terug naar “Andere”