Ik heb nog geen arbeidsreglement gekregen. Toen ik daar gestart ben, juli 2011, zei ze dat deze nog een beetje aangepast moest worden en dat ik hem dan zou krijgen. In september heb ik hier nog eens naar gevraagd, maar het was nog steeds niet aangepast.
In januari ook nog eens gevraagd naar mijn arbeidsreglement, en ook dan had ze het nog steeds niet.
Maar ik ben dom geweest, want ik heb mijn contract getekend, en dus automatisch getekend voor ontvangst van mijn arbeidsreglement. Nuja, ik was op dat moment werkloos, dus ik was zo blij dat ik werk gevonden had...
Al die overuren die ik gedaan heb... in december heeft ze iemand ontslaan, dus ik heb toen iedere week ongeveer 8 uren overuren gemaakt. Ook de maanden voor december heb ik regelmatig overuren gedaan.
Ik heb eens gekeken op mijn loonbrieven... als ik bv vandaag overuren doe, dan krijg ik daar 0,0 euro voor. Neem ik ze een week later op, dan krijg ik daar gewoon voor betaald... geen idee of dat zo werkt eigenlijk.
had al een flauw vermoeden dat het ni in orde ging zijn
arbeidswet 16/3/1971
Art. 29. § 1. Overwerk wordt betaald tegen een bedrag dat ten minste 50 pct. hoger is dan het gewone loon. Deze vermeerdering bedraagt 100 pct. voor overwerk op zondag of op de rustdagen toegekend krachtens de wetgeving op de betaalde feestdagen.
u kan een kopie arbeidsreglement vragen aan de inspectie van de sociale wetten er moet daar een kopie in het bedrijfsdossier zitten
is er geen vakbondsafgevaardigde want gewoonlijks als je hiermee zelf afkomt mag je gewoonlijks gaan