Aanpassing arbeidscontract verplicht bij langdurige ziekte?

Inge-1
Topic Starter

Aanpassing arbeidscontract verplicht bij langdurige ziekte?

#1 , 29 feb 2012 12:32

Ik ben 66% invalide en ben na een periode van volledige werkonbekwaamheid weer 50% aan het werk. Ik breng om de twee maand een ziektebriefje binnen dat ik max 19 u mag werken. Tot op heden is dit nog nooit een probleem geweest.
Na 3 jaar beweert mijn werkgever nu dat ik een addendum aan mijn contract dien te ondertekenen dat ik slecht part time tewerkgesteld ben. Is dit correct?
Het lijkt mij logisch dat ik mijn full time contract blijf behouden wanneer ik ziektebriefjes binnenbreng. Breng ik mezelf niet in problemen wanneer ik een part time contract onderteken? Ik heb dan toch geen zekerheid op full time job wanneer ik gerevalideerd ben? Telt dit dan nog mee voor pensioen?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 29 feb 2012 13:03

Die aaanpassing is inderdaad in je nadeel.
Als je ontslagen zou worden dan moet hij ook maar contracbreukvergoeding op je halftijdsloon betalen.

Best weigeren zo een aanpassen te ondertekenen,is enkel in het voordeelvan je werkgever
Mogelijk brengt het inderdaad ook nadeel voor je pensieon mee.

Slechts 1 oplossing niet tekenen.
Waarom dringt je werkgever zo aan op een aanpassing ? Uit liefdadigheid ? mijn oren

JPV

#3 , 29 feb 2012 17:40

Jekje heeft 100% gelijk. Zal idd nadelig zijn voor pensioen, gezien je dan (deeltijds) vrijwillig werkloos zou zijn, mocht er ooit een einde komen aan de ziekte.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 feb 2012 17:50

Klopt zeker nooit doen en je vakbond in kennis stellen.
Niet alleen voor je pensioen maar voor alle sociale 'voordelen' oa ook vakantiedagen

JPV

#5 , 29 feb 2012 18:52

gezien reeds 3 jaar ziek maakt dat niet echt meer mee verschil. Maar sowieso niet mee akkoord gaan.

Terug naar “Andere”