De werkgever wenst dat het contract uit gedaan wordt. Daarom dat Persoon X naar andere mogelijkheden aan het kijken is hier onder uit te kunnen en om een andere job te vinden, want hij ziet het niet zitten om door de nieuwe situatie elke dag tegen zijn zin te moeten gaan werken. Waarom de werkgever dan toch nog zegt dat hij wil dat het contract uitgedaan moet worden, is mij ook een raadsel, want ik kan me moeilijk inbeelden dat je gedemotiveerde werknemers in je bedrijf wil. Nu goed, de werkgever kàn nog van gedacht veranderen, maar Persoon X zou graag weten waar hij staat. Een boete van (volgens TSW) 3 maanden loon is geen optie, daarom zijn we deze mogelijkheid aan het bekijken.wat zou je willen ze vinden van alles uit en geraak er maar wijs uit
is er al eens geklapt met de werkgever of die akkoord gaat met 1 week opzeggingstermijn ?
Zeer goede opmerking... Door de bomen het bos niet meer zien is wel van toepassing voor mij ondertussen.heb ook een citaat , is uw verkorte opzeggingstermijn wel mogelijk zonder die kaart ?Verkorte opzeggingstermijn
Deze eigenaardigheid geldt niet voor de andere types overeenkomsten die de hoedanigheid van SBO kunnen hebben
Ik zou denken dat Persoon X een SBO Type 1 heeft. Dat is een arbeidsovereenkomst die de hoedanigheid van een SBO kan hebben en normaal ook heeft omdat Persoon X < 26 jaar is. Dus een kaart is dan niet nodig. Het citaat dat u aanhaalt, staat onder de titel: Bijzondere kenmerken van de SBO, in vergelijking met de gewone overeenkomsten die niet die hoedanigheid hebben waardoor ik persoonlijk zou denken dat het wel mogelijk is voor een SBO Type 1. Lijkt me ook pure interpretatie...