Geen loon,mag ik weg ?

nlbe
Topic Starter

Geen loon,mag ik weg ?

#1 , 12 jun 2012 09:32

Het bedrijf waarvoor ik werk zit al een tijdje in de problemen, ik heb momenteel al 5 maanden geen loon gehad.
Ik heb ondertussen een andere job aanbieding, mag ik nu zomaar weg gaan, of kan mijn huidige werkgever mij verplichten mijn 3 maanden opzeg uit te doen ?
Ik kan het mij financieel niet veroorloven om nog drie maanden zonder loon te werken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 jun 2012 09:35

heb je al bewijsbaar geprotesteerd tegen het feit dat je geen loon krijgt?

nlbe
Topic Starter

#3 , 12 jun 2012 09:38

Ja ik heb 2 aanmaningen gestuurd, ook al weet ik dat ze het geld echt niet hebben

Reclame

wonderingwhy

#4 , 12 jun 2012 10:25

Volgens wat de vakbond mij een aantal jaren terug vertelde kan je, na het versturen van x aanmaningen, proberen het contract te laten "annuleren". (ze noemden het wel anders)

Maar ik had wel begrepen dat je moest bewezen hebben dat ze niet willen betalen.

JPV

#5 , 12 jun 2012 11:35

idd, maar 2 aanmaningen zou in principe voldoende moeten zijn. Wat je nu moet doen: aangetekend de verbreking van het contract vaststellen en dan natuurlijk ook direct stoppen met werken. Ga dan naar je vakbond en vraag provisionele uitkeringen. Dan heb je werkloosheidsuitkeringen, eventueel mét terugwerkende kracht, en heb je zo weer financiële ademruimte. Ondertussen kan je ander werk zoeken.

Terug naar “Andere”