Ziekte en ontslag

Yolien
Topic Starter

Ziekte en ontslag

#1 , 13 jun 2012 10:12

Ik werkte gedurende een dikke week als bediende voor een interim kantoor. Toen ik voor onderzoeken naar het ziekenhuis moest en dit melde aan mijn interim kantoor en de plaats waar ik werkte werd ik direct naar huis gestuurd en werd mijn contract een paar dagen later afgesloten. (normaal kreeg ik weekcontracten maar omdat het niet tijdig getekend was hebben ze het contract kunnen opsplitsen) Nu blijkt dat mijn ziekte zal blijven aanhouden en ik heb een 'verklaring van onderwerping aan de verplichte ziekte-en invaliditeitsverzekering' nodig van mijn werkgever om een uitkering van arbeidsongeschiktheid in orde te krijgen. Op het moment van de onderzoeken was het interim kantoor wel mijn werkgever, maar dat contract hebben ze ondertussen dus verbroken.

Nu weet ik het allemaal niet meer goed, ik word continu van het kastje naar de muur gestuurd. Heb ik recht op die uitkering van het ziekenfons? En is het interim kantoor nog verplicht die verklaring te ondertekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jun 2012 10:21

je hebt idd recht op een uitkering van het ziekenfonds, je laatste werkgever zal die verklaring moeten tekenen (eventueel ook je werkloosheidsdienst).

Reclame

Terug naar “Andere”