Terugname overuren gevraagd en ziek geworden

veroo
Topic Starter

Terugname overuren gevraagd en ziek geworden

#1 , 25 mei 2012 21:25

hallo , ik werk als bediende 50+ tijdskrediet ; één week maandag dinsdag vrijdag , 1 week maandag vrijdag ; zo is mijn contract maar ik werk elke zondag voormiddag ,ik krijg die uren dubbel terug en die neem ik om de veertien dagen op dinsdag ; Nu wordt ik maandag 14 mei ziek , de dokter geeft mij een attest tot en met dinsdag 22 mei , de dag dat ik terugname gevraagd had , woensdag en donderdag was ik vrij en vrijdag ben ik gaan werken ,nu staat een ziekeverlof ingevuld tot maandag en dinsdag zou ik uren moeten afgeven omdat ik die aangevraagd heb ? Ik dacht dat het doktersattest telde ?
Iemand ervaring ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 26 mei 2012 14:59

die dag moet je niet afgeven, gezien je ziekte voor de opname van de overuren begon.

jefke007

#3 , 26 mei 2012 16:28

Eventjes opmerken dat iemand die in tijdskrediet is GEEN overuren mag doen van RVA. In princiepe stopt je tijdskrediet zodra je met overuren begint.

Reclame

veroo
Topic Starter

#4 , 26 mei 2012 19:58

Oei , dat moet ik dat van de overuren ook maar eens navragen , bij ons moet iedereen regelmatig in het weekend bijspringen en die uren terugnemen , ieder om beurt een zaterdag , omdat ik dat niet zag zitten doe ik dan de zondag ; straks ben ik mijn premie ook nog kwijt !

JPV

#5 , 27 mei 2012 10:59

overuren niet, bijkomende uren wel. Als je onder een voltijdse prestatie blijft én je de bijkomende uren in de periode van je tijdskrediet compenseert, is er geen probleem.

veroo
Topic Starter

#6 , 16 jun 2012 22:58

Oef , 't Is in orde , eerst toch nog één van de twee die op terugname stond maar ondertussen is dat ook in orde ; je gewoon zeker voelen dat je er recht op hebt helpt enorm ; thx

Terug naar “Andere”