Zelfstandige in bijberoep?

Siam
Topic Starter

Zelfstandige in bijberoep?

#1 , 19 jun 2012 17:29

Ik werk nu als schrijnwerker in een fabriek. Later wil ik als zelfstandige in bijberoep werken (maar dan het herstellen van pc's).
Om deze reden wil ik nu een opleiding volgen. De opleiding netwerktechnicus is 3 jaar en bevat verschillende modules waarvan je elk een certificaat krijgt.

Moet je een diploma hebben om te kunnen starten of is een certficaatje goed? Welke andere vereisten zijn er? Ik bezit al attest van bedrijfsbeheer.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Siam
Topic Starter

#2 , 20 jun 2012 10:40

Niemand die hier een antwoord op weet??

bartvdv

#3 , 20 jun 2012 10:54

Voor de meeste vakgebieden heb je geen diploma's of getuigschriften nodig om je te vestigen als zelfstandige, buiten een attest van bedrijfsbeheer, maar als je bv. je middelbaar volledig hebt doorlopen heb je dat automatisch. Sommige sectoren leggen wel bijkomende attesten op, zoals bv. installatie/keuring van stookolieketels.

Je kan je dus onmiddellijk vestigen als PC-hersteller, zonder opleiding(en). En je inschrijven bij een sociaal verzekeringskantoor.

Reclame

Terug naar “Andere”