Officiële waarschuwing incident buiten werktijd

SVermeulen
Topic Starter

Officiële waarschuwing incident buiten werktijd

#1 , 28 jun 2012 14:17

Goedemiddag,

Gisteren zei een collega na vele keren te hebben getreiterd nogmaals iets waardoor ik vroeg waar de opmerking op sloeg, dit
escaleerde vervolgens tot een argument dat zich buiten afspeelde, niet onder werktijd en ook niet op het kantoor.

De collega in kwestie heeft meerdere keren gedreigd en uitgescholden, er waren collega's bij maar die deden niets.
Hierover heb ik vandaag gelijk een klacht ingediend bij de leidinggevende, deze heeft de collega in kwestie en ook de
bijstaanders gesproken. Ik zelf heb niet gescholden of beledigd, twee collega's hebben dit, zeggen zij, in het gesprek ook
aangegeven. Echter, er is nog een collega die 'goede vriendjes' is met de collega in kwestie en wat deze heeft gezegd is
niet bekend.

De leidinggevende haalde ons er later bij en gaf aan dat wij BEIDE een officiële waarschuwing krijgen omdat wij 'beide in discussie
zijn gegaan.' De leidinggevende wou hier verder niets over zeggen, enkel dat er niet zeker vastgesteld kan worden wie wat zei
en dat we er beide schuldig aan zijn.

Ten eerste krijg ik dus een waarschuwing omdat ik uitschelding en bedreiging aangeef bij mijn leidinggevende, daarnaast was dit
buiten werktijd en buiten de werkvloer om.

Belangerijk: Helaas hebben wij geen vast contract en voor mij tien anderen om het zo te zeggen, dus ik weet niet wat ik moet doen, of ik
hiertegen in bezwaar moet gaan of niet. Het is absoluut onterecht maar ik wil mijn baan niet kwijtraken.

Bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 28 jun 2012 20:02

alles wat buiten de werkuren en buiten het bedrijf gebeurt heeft uw baas in principe geen zaken mee.

indien u wel degelijk een "waarschuwing" krijgt, zou ik gewoon antwoorden wat er volgens u gebeurd is en duidelijk vermelden dat het buiten de werkuren en buiten het bedrijf gebeurde en dat bijgevolg de werkgever niet "bevoegd" is om daarvoor sancties uit te delen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2012 20:08

pestgedrag op het werk : vertrouwenspersoon.. deze moet vermeld staan bij arbeidsreglement.
Vraag na bij arbeidsgeneeskundige dienst van het bedrijf.
Of via uw vakbond.

Buiten: op straat of op parking.
In principe twee feiten: feit in bedrijf en navolgend feit buiten waar u (vermoedelijk) ook dingen hebt gezegd die niet kunnen?

Reclame

Terug naar “Andere”