contract tussen zelfstandigen

neogoa
Topic Starter

contract tussen zelfstandigen

#1 , 30 jun 2012 11:46

Twee zelfstandigen (bv dokters) sluiten een overeenkomst af waarbij de de een komt werken in de praktijk van de andere.
Uren dat de nieuwe dokter dient te presteren per dag worden vastgelegd. van 8 tot 17u.
Uurloon wordt eveneens afgesproken.

Verder in het contract wordt een opzegtermijn geregeld.

Als de nieuwe dokter wil opzeggen geldt een termijn van 4 maand.
als de andere dokter wil opzeggen geldt een termijn van 1 maand.

De nieuwe dokter wil een einde maken aan de overeenkomst.

Zijn de overeengekomen termijnen geldig en van toepassing?

dank voor jullie inzichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 03 jul 2012 14:02

vraag is of het over schijnzelfstandigheid gaat en wat het evenwicht is, we hebben dus véél meer nodig.

Ik vermoed dat dit een casus is die je zelf dient op te lossen, het lijkt me best dat je dus zélf je werk doet :).

bartvdv

#3 , 03 jul 2012 14:39

Een dokter is een vrij beroep, dus kan van schijnzelfstandigheid geen sprake zijn, tenzij er een arbeidsovereenkomst werd afgesloten. Maar dat is hier niet het geval.

Reclame

JPV

#4 , 03 jul 2012 20:21

er hoeft absoluut geen schriftelijke arbeidsovereenkomst afgesloten worden om iets te kunnen herkwalificeren naar een arbeidsovereenkomst. ALs er een arbeidsovereenkomst is, kan er trouwens onmogelijk schijnzelfstandigheid zijn (toch niet voltijds), wel eventueel schijnwerknemerschap.

Dat een dokter een vrij beroep is, is op de al dan niet kwalificatie van een arbeidsrelatie niet van belang lijkt me.

Terug naar “Andere”