PRONOSTIEKEN TIJDENS HET WERK

qeddou
Topic Starter

PRONOSTIEKEN TIJDENS HET WERK

#1 , 04 jul 2012 09:25

Goedemorgen,

Heb een vraag over de pronostieken tijdens het EK. Op m'n werk zijn er personen die pronostieken hielden voor het EK dat zonet afgelopen is, waarbij geld bij gemoeid is. Elke deelnemer zet 5 euro in, bij elke match kan je score met punten. de prijzen gaan naar de eerste drie plaatsen, het ingezameld geld wordt dan procentueel verdeeld tussen deze drie.

Mijn vraag is, mag je eigenlijk dgl. pronostieken houden in een bedrijf onder collega's?

Ik denk niet dat we in ons arbeidsreglement hebben van gokken of kansspelen binnen de firma

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jul 2012 20:25

dit mag, zolang het met medeweten van je werkgever gebeurt als het tijdens de werkuren gebeurt.

Er ontstaat wél een probleem als er winst gemaakt wordt (bvb maar van alle inzet 90% uitgekeerd wordt)

qeddou
Topic Starter

#3 , 06 jul 2012 09:17

dit is zonder medeweten van het management natuurlijk.

alsook wordt de winst enkel verdeeld over de eerste 3, zo krijgt bvb. de eerste 60% dat bvb. overeenkomt met 250euro, 2de plaats krijg dan 200 en derde krijgt 150 enz..

bedankt

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2012 09:20

zo krijgt bvb. de eerste 60% dat bvb. overeenkomt met 250euro, 2de plaats krijg dan 200 en derde krijgt 150 enz..
Heeft het organiserende committee al zijn faillissement aangevraagd? :mrgreen:

Gebruiker21

#5 , 06 jul 2012 16:03

zo krijgt bvb. de eerste 60% dat bvb. overeenkomt met 250euro, 2de plaats krijg dan 200 en derde krijgt 150 enz..
Heeft het organiserende committee al zijn faillissement aangevraagd? :mrgreen:
LOL, gelieve niet te lachen met medemensen die iets minder sterk zijn in Wiskunde. Als de organisatie meer dan 100% van de inkomsten wil uitdelen, waarom zouden wij daar dan problemen over maken. ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

qeddou
Topic Starter

#6 , 08 jul 2012 00:13

nee nee de organisatie deelt niets uit, het zijn de juryleden die zelf de verdeling organiseren, en het zijn weer "toevallig" één van de twee juryleden die op de 1ste plaats staan, twee jaar geleden, was het de ander jurylid die op de eerste plaats stond.... beetje achterdochtigheid, vandaar die vraag...

Gebruiker21

#7 , 09 jul 2012 09:40

@qeddou, onze opmerking sloeg op jouw winstverdeling:
zo krijgt bvb. de eerste 60% dat bvb. overeenkomt met 250euro, 2de plaats krijg dan 200 en derde krijgt 150 enz...
Als 250€ 60% is, dan is 200€ 48%, en 150€ 36%. Er wordt dus in totaal 144% van de inkomsten uitegekeerd, wat zou betekenen dat "het systeem" verlies maakt.

Anyway, ik vermoed dat je maar een voorbeeld gaf, maar dan met verkeerd cijfermateriaal ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

qeddou
Topic Starter

#8 , 10 jul 2012 17:06

of course... is maar een voorbeeld....

Terug naar “Andere”