ik ga bij urania in avondschool (1 schooljaar)een cursus sterrenkunde volgen
geeft dit recht op educatief verlof ?
Als je weerman bent of bij het ESA werkt wel, als het echter niets met je beroep te maken heeft, vrees ik ervoor.ik ga bij urania in avondschool (1 schooljaar)een cursus sterrenkunde volgen
gevraagd aan ministerie van arbeid , er is geen recht op educatief verlofik ga bij urania in avondschool (1 schooljaar)een cursus sterrenkunde volgen
Vrij logisch, zou ik zo denken: educatief verlof wordt betaald door de gemeenschap. Als de opleiding dan effectief dient om uw werk beter te kunnen doen, is het verantwoord dat de gemeenschap hier iets toe bijdraagt. Als de opleiding puur voor eigen amusement (interesse / hobby) is, vind ik dat je daar ook zelf mag voor opdraaien. Het levert voor de gemeenschap immers weinig toegevoegde waarde.gevraagd aan ministerie van arbeid , er is geen recht op educatief verlofik ga bij urania in avondschool (1 schooljaar)een cursus sterrenkunde volgen
Is dit in ieder geval zo, of gaat dit dan voornamelijk over opleidingen die leiden tot een job in een knelpuntberoep (verpleegkunde, lasser, enz...)?Die interesse kan natuurlijk uitdraaien tot een job. Daarom dat ook opleidingen die niet in het verlengde liggen van de huidige job kunnen leiden tot educatief verlof.