Sollicitatieverlof als interimmer

nookie
Topic Starter

Sollicitatieverlof als interimmer

#1 , 20 sep 2012 13:04

Beste

Mijn vriendin werkt als interim bij een bedrijf (optie vast). Nu het is niet echt haar ding, en ze heeft enkele andere aanbiedingen gekregen. Nu wil ze daar verlof voor nemen, maar het probleem is dat het in een bijzonder drukke periode is waar al enkele collega's verlof hebben genomen.

Heeft ze recht op sollicitatieverlof? Of wat raden jullie haar aan te doen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 20 sep 2012 15:00

Ik heb meer dan 15 jaar geleden dat ook gehad ...

Je verlofrechten hangen af van het aantal gewerkte dagen het jaar voorheen ... maar wat heb je aan "verlofrechten" als je deze enkel kan opnemen in overleg met het interimkantoor (dat hier makkelijkheidshalve gewoon de zijde van zijn klant kiest) ...

Ik ben toen eerlijk naar de chef van de klant geweest en heb uitgelegd dat ik als pas afgestudeerde in eerste instantie werk zocht in mijn "dilploma" en deze (tijdelijke) job met plezier deed maar toch niet geneigd was om hiervoor sollicitaties af te blazen ...
Op een bepaald moment heeft men mij dan ook gezegd dat "indien je morgen gaat solliciteren moet je maandag niet terugkomen" ...
Ik ben gaan solliciteren ... dat was de deal ... en dat interimbureau heeft mij daarna alleen nog pokkejobs gegeven ...

Als ik het zou herdoen ... ik zou het minder eerlijk spelen en het met mijn arts bespreken ...

Als uw vriendin verlof gaat vragen om te solliciteren heeft men weinig keuze ...
Als ze verlof geven is er één dag niet gewerkt en een verhoogde kans dat ze op middelkorte termijn een andere job heeft ...
Men zal dus vermoedelijk negatief antwoorden ...

Ik zou alles op één dag proberen plannen en er een dagje ziekte van maken ... kan het niet samenvallen met een maandelijks "ongemak" ? ...

k.b.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 sep 2012 13:32

Er is geen recht op sollicitatieverlof, je zal dus een andere oplossing moeten zoeken.

Reclame

Terug naar “Andere”