verkiezingsdrukwerk in persoonlijke wagen

monastic
Topic Starter

verkiezingsdrukwerk in persoonlijke wagen

#1 , 25 sep 2012 10:32

Hallo,

Kan een medewerker die verkiezingsdrukwerk (affiche) in haar persoonlijke wagen hangt hierop aangesproken / gesanctioneerd worden ?
De wagen staat op een parking naast het gebouw van de onderneming (parking is geen bezit van de onderneming).

Nadat hier door de werkgever een opmerking weigert de werknemer nog boodschappen te doen voor de onderneming met haar persoonlijke wagen ? Kan dit geweigerd worden door de werknemer ? De werknemer wordt voor deze verplaatsingen vergoed volgens de wettelijke tarieven. Er staat niets over verplaatsingen in het contract. Kan een weigering dan gezien worden als werkweigering ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 sep 2012 11:34

ik dacht dat het zo zat:
- werknemer kan niet verplicht worden haar/zijn persoonlijke wagern te gebruiken voor werkgerelateerde verplaatsingen/boodschappen
- de werknemer kan weliswaar niet de verplaatsing/boodschap zélf weigeren te doen. (dat is wél werkweigering)
Alleen moet de werkgever dan wel de mogelijkheid en tijdsspanne voorzien nodig om de boodschap met een ander transportmiddel te doen
- werknemer kan en mag in zijn wagen hangen wat hij/zij wil (en wat algemeen wettelijk màg) zolang de wagen niet op het bedrijfsterrein staat.
- het bedrijf kan alleen verbieden dat deze auto met affiches op het bedrijfsterrein zelf staat

monastic
Topic Starter

#3 , 25 sep 2012 13:26

Dank je wel voor de reactie. Ik dacht ook al in die richting aangezien gaat om een persoonlijk voertuig.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2012 15:48

Opletten met vergoede activiteiten met persoonlijk voertuig.
U doet aan betaald vervoer terwijl (in principe) uw autopolis dat niet indekt.

Turaki

#5 , 25 sep 2012 16:10

Opletten met vergoede activiteiten met persoonlijk voertuig.
U doet aan betaald vervoer terwijl (in principe) uw autopolis dat niet indekt.
Vraag uw werkgever of hij een omniumverzekering heeft voor dit gebruik van uw wagen.

eylis

#6 , 25 sep 2012 17:29

ja en dat schijnt ook te op te gaan voor het vervoer van andere personeelsleden binnen de werksfeer: dan is er ook een soort van attest dat je moet bezitten dat je personen mag "vervoeren" (al weet ik niet meer waar ik dat heb horen waaiten.)

Franciscus

#7 , 25 sep 2012 18:04

Zelfs in Duffel hebben ze het horen waaien 8_) :lol:
http://www.duffel.be/product/91/default ... _n&id=1454" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie

#8 , 25 sep 2012 18:56

ja en dat schijnt ook te op te gaan voor het vervoer van andere personeelsleden binnen de werksfeer: dan is er ook een soort van attest dat je moet bezitten dat je personen mag "vervoeren" (al weet ik niet meer waar ik dat heb horen waaiten.)

Dit is zo !
Geneeskundig attest voor het vervoer van personen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#9 , 25 sep 2012 19:47

Dit is zo !
Geneeskundig attest voor het vervoer van personen.
Is dit niet afgeschaft?

Vandebos

#10 , 25 sep 2012 21:18

yup, zeer recent afgeschaft. Onlangs nog over gehad met een paar chauffeurs bij ons.

Terug naar “Andere”