Toegestane afwezigheid/verlof/natura

kuku
Topic Starter

Toegestane afwezigheid/verlof/natura

#1 , 02 okt 2012 00:52

Ik ben tewerk gesteld voor een groot bedrijf dat ook een sportcomplex heeft voor de arbeiders . Nu op dat terein van dat sportcomplex staat een appartement . Ze hadden een 10 jaar geleden 2 personen nodig om de kantiene uit te baten van dat complex voor drinks , sporters en dergelijke . We moesten in wel in het appartement wonen . Dat deden we . 1 persoon heeft een part time job , normaal full time maar heeft een part time uitbetaald en de rest het appartement in natura . Na 10 jaar is gebleken dat het appartement niet is aangegeven aan pensioen kas , en staat zelfs niet in mijn contract . Dus nadelig ook voor vakantiegeld en dergelijke . Dus heb ik eigenlijk helemaal niks gehad want ben met nik in orde . Kan ik een schade vergoeding eisen hiervoor of wat moet ik doen ??? Er zijn zeer veel zaken nu komt dat allemaal aan het licht die niet kloppen . Volgens mij staat zelfs het gebouw illegaal , want als ik een bewijs vraag dat we geen huishuur moeten betalen krijg ik dat niet , adsres komt ook niet voor in gps enz.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kuku
Topic Starter

#2 , 02 okt 2012 01:04

We werken beiden op het zelfde bedrijf . We werken voor dat bedrijf al sinds 1996 , maar sinds 2002 werken we in de horeca voor dat bedrijf in een kantine . Het is zeer moeilijk volk te vinden om hier te staan . Sinds dat we hier tewerk zijn gesteld in de horeca , hebben ik en mijn vriend niet te kiezen waneer we in verlof gaan , das juli en december met de feestdagen we kunnen nooit zelf onze vakantieplannen .
Nu al een hele tijd geleden zagen we dat onze baas meer toegestane afwezigheid invulde dan wettelijke vakantiedagen . we hebben daar op gerageerd maar blijft altij zelfde . Nu is het reseltaat we hebben steeds minder wettelijke vakantiedagen , en meer toegestane afwezigheid terwijl we er niet mee akkoord gaan , wat moeten we hiermee doen ???? Onze ancieniteitsdagen hebben we ook niet meer omdat deze destijds niet zijn mee overgenomen , en ook de dagen van vakantie omdat je niet ziek bent geweest heb ik ook niet en ben nooit ziek , wat moeten we hiermee , de verlofdagen van omdat je niet ziek bent moet je binnen de 3 maand opnemen , maar men baas vult deze blijkbaar zelf in in december wat na de 3 maand valt en vind hiervan niks terug op men lonbrieven , kan ik een schade vergoeding eisen of wa moet ik doen , want das weer nadelig voor vakantiegeld enz , en das voor ons 2 he , zelfde geval , soms ook feestdagen niet betaald of niet aan 150% terwijl het wekl op loonbrief staat maar geen 150% is

kuku
Topic Starter

#3 , 02 okt 2012 01:07

Zelfs mijn partner kan normaal binnen 3/4 jaar op pensioen gaan , maar heeeft 2 jaar langer aan zijn been omdat er gesjoemeld is door de werkgever , kan hij daarvoor een schade vergoeding eisen , en kan dat nog worden recht gezet ; er zijn zoveel klachten zie ook betalingen in natura bovenaan hier .

Reclame

kuku
Topic Starter

#4 , 02 okt 2012 01:15

Ik heb sinds een tijd loonsbeslag van meer dan 200 euro per maand . Onterecht want dat was anders uitgesproken op rechtbank door de rechter dat men ex de schulden moest dragen . Nu hebben ze loonsbeslag gedaan op men loon zonder mij te verwitiggen , niet de eisers hebben dat gedaan en ook niet men werkgever !!! Nu kan ik er niet meer van tussen , kan ik dat terugeisen en van wie ???

kuku
Topic Starter

#5 , 02 okt 2012 01:18

Ik heb een job waar ik alleen sta samen met men partner . Ik ga dagelijks met geld om , bedien klanten , serveer dranken , aak inventaris , ga met kassa om , doe stortingen naar bank enz;;;; , heb ik dan geen recht op een bedienden contract ??? Mijn baas zegt dat ze geen bedienden contracten meer uitschrijft mag dat wel , ik word betaald als 12 euro brut en dat is het dan . Wat moet ik doen ik dioe deze job al 10 jaar .

kuku
Topic Starter

#6 , 02 okt 2012 01:22

Ik heb een appartement in nature van men werk , maar hiervan is al 10 jaar niks aangegeven aan de pensioen kas of zo ik ben blijkbaar met niks in orde omdat er niks is aangegeven . Dat was zoals ze zegden een part time loon dat ik moest afgeven hiervoor , maar er staat ook niks in contract , kan ik nu iets eisen van gelden , want ik heb blijkbaar niks in natura ontvangen he want is niks in orde voor later

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 okt 2012 08:08

Werkgever kan geen toegestane afwezigheid invullen zonder jullie toestemming. Elke dag dat de werkgever dus toegestane afwezigheid wil invullen moet je betwisten.

"Dagen vakantie omdat je niet ziek bent geweest" bestaat in principe niet, tenzij dit in je bedrijf via CAO of onderling geregeld is.

Een reeks van je klachten zijn idd terecht, je neemt best het contact op met een advocaat/vakbond om je hierin bij te staan. Sommige zaken leg je hier (veel) te onduidelijk uit om er te kunnen over oordelen, vandaar dat je beter in real life advies zoekt.

JPV: een 5-tal topics samengevoegd van Kuku

Terug naar “Andere”