Hoeveel mag ik maximaal bijverdienen?

Marieke87
Topic Starter

Hoeveel mag ik maximaal bijverdienen?

#1 , 27 okt 2012 14:38

Beste allen

Ik heb een fulltime job met een jaarsalaris van 16.892,00 euro.
Mijn brutoloon bedraagt 2.219,75 euro en daar hou ik netto zo'n 1450 euro van over.

Ik heb geen kinderen ten laste en geen woonkrediet.

Omdat alles alleen maar duurder wordt (huur appartement, lening wagen, ...) had ik graag wat extra willen verdienen.
Nu raadt iedereen mij dit af. Vrienden zeggen dat het niet aan te raden is om meer te gaan verdienen, tenzij je zwart werkt, omdat ik anders in een hogere belangstingsschaal zou terechtkomen en het extra verdienen dan niet zoveel zou opbrengen.

Nu vroeg ik me af hoe ik exact kan berekenen hoeveel ik dan wél mag bijverdienen, zonder extra belast te worden?

Graag jullie raad.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2012 17:51

maakt niks uit hoeveel je extra verdiend voor je huidige inkomen

als je in een hogere schaal beland met een deel van je extra inkomen dan is dat voor het bedrag dat je daarmee in die hogere schaal valt dat je meer belast wordt en niet voor je ganse inkomen

wel kan je best het te weinig afgehouden bedrijfsvoorheffing op een spaarboekje zetten
je tweede werkgever zal de schalen volgen al was het uw enige inkomen wat niet het geval is , dus best nog eens eenzelfde bedrag opzij zetten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”