Inleveren bedrijfswagen

Galactic
Topic Starter

Inleveren bedrijfswagen

#1 , 06 nov 2012 13:38

Wegens veel problemen (+ groots amateurisme) bij de dienst car administration bij mijn bedrijf. Kwam de volgende vraag bij mij op. Bij het inleveren van de bedrijfswagen, worden bij ons bedrijf geen documenten opgemaakt, dat de wagen goed is ingeleverd.

Is dat voor mij voordelig of nadeling. Kan men achteraf nog zeggen dat ik iets zou hebben beschadigd aan de wagen, indien ze nalaten deze documenten op te maken? Of sta ik dan niet in mijn recht, en vraag ik beter naar de documenten.

Ter info: Mijn wagen is in orde. Maar de wagen gaat nog 2-3 weken op onbewaakte parking staan alvorens de leasing maatschappij hem komt halen. Zie de dienst in staat om schade dan opgelopen op mij te verhalen.

Vraag me dus af, hoe zit dit jurisch, zorgt het niet opmaken van het document, automatisch voor acceptatie dat de wagen in goede staat werd ingeleverd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 06 nov 2012 14:39

heb je ergens een bewijs dat je hem op dag X hebt ingeleverd (bvb ontvangstbewijs van sleutel)?

Galactic
Topic Starter

#3 , 06 nov 2012 14:59

Het enige bewijs dat er zal zijn is een mail met afspraak ter inlevering. Dus datum en tijdstip.

Reclame

JPV

#4 , 06 nov 2012 15:03

neem zelf een voorgeschreven ontvangstbewijs van de sleutel mee . Hoeft niet op te staan dat je de auto in goede staat afgeleverd hebt, dat is voor hen om te betwisten, maar kunnen ze moeilijk doen enkele weken later.

Terug naar “Andere”