Goedenavond,
Mijn situatie is als volgt: sinds 4 jaar werk ik als verpleegkundige/vrachtwagenchauffeur bij een externe bedrijfsgeneeskundige dienst. Mijn functie houdt in dat ik 'buitendienst' heb en constant bij (andere) klanten sta.
Het probleem is nu het volgende: ik kom met de vrachtwagen toe bij een klant (waar we een hele dag dienen te blijven staan), en er is geen voldoende brede parkeerplaats. De keuze is de volgende: of de straat blokkeren, of (gedeeltelijk) op het voetpad gaan staan. De klant zelf is redelijk arrogant, en zegt dat dit de voorbije jaren geen probleem geweest is, dat mijn collega's zonder morren op het voetpad gingen staan. Ook telefoontjes naar de planningsdienst, en verantwoordelijken blijven zonder gevolg: de planning dringt erop aan snel te starten, mijn rechtstreekse overste is onbereikbaar.
Onder gigantische druk besluit ik toch op het voetpad te gaan staan. Later die dag krijg ik nog een telefoon van mijn rechtstreekse overste, met de mededeling dat hij meteen wist wie de betrokken chauffeur was toen hij het probleem hoorde, en dat dit niet goed was.
Ik weet dat zoiets best met de vakbond besproken zou worden, maar de bedrijfsculduur is niet van die aard dat er veel geluisterd wordt. Daarnaast ken ik deze mensen ook niet, doordat ik constant op de baan ben.
Bovenop dit alles krijg ik telkens te horen dat de werkgever de eventuele boetes zal betalen, maar het stoot me tegen de borst dat hiermee de kous af is.
Volgens mij ben ik nog steeds verantwoordelijk, aangezien ik die vrachtwagen daar geparkeerd heb. Maar mijn vraag is, wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt voor het antwoorden en de moeite.