Sinds maandag ben ik aan de slag via een IBO.
Heel fijn want de job ligt mij echt. Het gaat om een job als telesecretaresse.
Ik heb ook een document ontvangen waar de taken in staan die ik moet uitvoeren (of aanleren). Logischerwijze zijn dit vooral administratieve taken.
Nu komt mijn baas gisteren op de proppen met het "voorstel" om 1 namiddag in de week (om de drie weken, want er gaan nog twee personen aangeworven worden) te spenderen aan poetswerk, nl. de vloer dweilen.
Ik heb hier gemengde gevoelens over, in het verleden werkte ik ergens waar we verondersteld werden onze eigen ruimtes te poetsen, maar dan was iedereen gelijk voor de wet, ook de coördinator poetste zijn kantoor. Hier werken 3 mannen, naast de baas en ik veronderstel dat zij niet hoeven te poetsen.
Het is natuurlijk een delicaat probleem, want hoe weiger je zoiets? Anderzijds staat in mijn contract wel heel duidelijk dat mij geen taken mogen opgelegd worden die geen verband houden met het werk.
Ik word begeleid door iemand van de VDAB, maar mijn man raadt mij af nu al contact op te nemen met die persoon om dit te melden.
Hoe pak ik dit aan?
Het is uiteraard geen echt juridisch probleem, maar ik weet niet in hoeverre het mijn verdere loopbaan daar kan beïnvloeden. Dus heel graag raad