Tijdskrediet voor zieke schoonmoeder

vanalles76
Topic Starter

Tijdskrediet voor zieke schoonmoeder

#1 , 24 dec 2012 00:10

Hallo,

Mijn schoonmoeder is zwaar (terminaal) ziek en mijn vrouw en ikzelf zouden tijdskrediet willen nemen met reden (3 jaar voltijds) om voor haar te gaan zorgen. Het moeilijke aan deze zaak is dat mijn schoonmoeder buiten Europa woont.

Is het mogelijk om in dergelijk geval tijdens dit tijdskrediet in het buitenland te verblijven en wat met ons adres (we zeggen onze huurwonst op bij vertrek)? Wat zijn ook de vereisten en voorwaarden hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 dec 2012 13:36

U hebt zonder discussie recht op tijdskrediet.

U hebt echter géén recht op de uitkeringen indien u niet in de EER (EU+ enkele gemeenten) of in Zwitserland woont.

de reden
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 dec 2012 14:24

U hebt zonder discussie recht op tijdskrediet.

U hebt echter géén recht op de uitkeringen indien u niet in de EER (EU+ enkele gemeenten) of in Zwitserland woont.
tot 6 maanden -1 dag mag wel, dacht ik
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV

#4 , 24 dec 2012 14:27

het gaat niet over reizen (waar er bepaalde bepalingen zijn), maar over uitkeringen. In het systeem van tijdskrediet mét motief is het zoals ik beschreef.

vanalles76
Topic Starter

#5 , 24 dec 2012 23:24

Bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp moeten we een domicilie hebben in België om een uitkering te kunnen krijgen.

Wat indien ik een domicilie zou kunnen houden hier in België, bijvoorbeeld bij een tante aangezien een uitkering onze kost en inwoonst kan bekostigen. Geeft dit dan geen probleem dat ik tegelijkertijd buiten de EU verblijf om bovenvermelde reden? Ik heb ook gehoord dat dit invloed kan hebben op de inkomsen van mijn tante aangezien zij een uitkering trekt van de mutualiteit. Klopt dat?

Terug naar “Andere”