Hey,
Ik ben hier nieuw dus ik hoop dat ik op de juiste plaats iets post.
Hier komt mijn vraag.
Mijn vriend, die met zijn ex een horeca zaak had (eerst op hare naam en het laatste jaar op zijn naam) heeft met de vorige zaak schulden gemaakt.
De vorige zaak was een éénmanszaak maar ondertussen heeft hij wel die zaak gesloten en een ander geopend, weliswaar met de zelfde btw nummer en zou hij graag hebben dat ik mee in de zaak stap.
Wat ik wel zou willen want ik doe het graag.
Ik zelf heb 2 kinderen en woon alleen, hij woont wel bij mij maar heeft zijn adres wel ergens anders staan omdat ik het risico niet wil nemen dat ze mijn meubelen of dergelijke komen aanslaan.
Hij probeerd mij gerust te stellen door te zeggen dat hij bezig is met een advocaat om zijn eerste zaak schuldenvrij te krijgen zodat ik niet ongerust moet zijn maar toch ben ik het wel, zolang die schulden hem niet zijn kwijt geschonden.
Kunnen ze mij iets doen mocht ik toch mee instemmen om mee in de zaak te stappen?
Ik zou het liefst via een gewoon contract werken, ingeschreven zeg maar maar aangezien hij niet zo goed is met rekeningen te betalen ben ik bang dat het op de 1 of andere manier daar ook zou mislopen.
Kan mij iemand helpen aub.
alvast bedankt