Langdurig ziek

Rimson
Topic Starter

Langdurig ziek

#1 , 23 jan 2013 14:27

Ik heb enkele jaren geleden een contract ondertekend met firma 1 ivm een autolease
ondertussen is firma X overgenomen door firma 2
en met dat ik 2 maand ziek ben heeft firma 2 me een brief gestuurd met de vermelding dat
ik de wagen moet inleveren. Ze beroepen zich op het contract dat ik indertijd heb getekend
met firma 1.

Is dit wettelijk ?
Ik ben zowiezo van plan morgen contact op te nemen met de vakbond hierover maar zou graag al wat
info hierover hebben.

Alsook eisen ze mijn tankkaart terug terwijl er in dat contract zelf geen vermelding staat dat de tankkaart teruggegeven dient te worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2013 18:34

Dikwijls staat in een contract dat bij 'langdurige' ziekte een bedrijfsvoertuig en tankkaart moeten binnen geleverd worden.
Wat staat er in uw contract/leasecontract/arbeidsreglement van de firma?

JPV

#3 , 24 jan 2013 12:09

dit kan idd wettelijk zijn, afhankelijk van de details van de overeenkomst

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2013 13:47

dit kan idd wettelijk zijn, afhankelijk van de details van de overeenkomst
wettelijk ?

burgerlijk wetboek
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.

Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.
Omgekeerd moet hij die beweert bevrijd te zijn, het bewijs leveren van de betaling of van het feit dat het tenietgaan van zijn verbintenis heeft teweeggebracht.

je zal met je arbeidsovereenkomst best naar de juridische dienst gaan van je vakbond , want alles zal afhankelijk zijn wat daarin bepaald is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV

#5 , 24 jan 2013 19:35

het voordeel van een bedrijfswagen is in principe niet verschuldigt voor de dagen die na het gewaarborgd loon vallen, net omdat de werkgever geen loon of iets gelijksteld moet betalen.

Rimson
Topic Starter

#6 , 25 jan 2013 13:46

heb alles maar afgegeven, uiteraard die mannen wel een papier laten tekenen waarop stond ddat de auto in perfecte en propere staat is.
Tankkaart stond niet vermeld in de overeenkomst maar heb ze ook maar meegegeven.
Geen reden om nu dwars te liggen, daar zijn andere momenten beter geschikt voor.

Terug naar “Andere”