tijdsregistratie

Hilde.Smits
Topic Starter

tijdsregistratie

#1 , 19 feb 2013 01:36

Hallo,
Op mijn werk hebben ze een nieuw tijdsregistratiesysteem wat veel verwarring meebrengt. Ik werk deeltijds contractueel op een ocmw met een uurrooster van 26:36 per week. Mijn werkgever wil dat ik 2 volle dagen werk ( van 7:36) en 3 halve dagen ( van 3:48). Mijn uren worden echter geteld met gemiddelden ( 5x 5:19). Ik heb dus 3 keer per week - uren en 2 keer per week +uren.
Als ik op een volle dag inhaalrust neem, ben ik daar slechts 5:19 aan kwijt en bij mijn halve dagen dus ook. Ik heb een uurrooster met beperkte glijtijden
Is dit wettelijk?
Kan u mij adviseren?
Oh ja, de mensen die bij ons deeltijds werken door arbeidsduurvermindering, hebben hun reele tijden in hun tikklok staan en geen gemiddeldes. Mag dit onderscheid tussen deeltijdsen gemaakt worden?
Dank u wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2013 14:44

Vreemd systeem. Neem vanaf nu verlof op de dagen dat u voltijds moet werken, zou ik zo zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”