Ik werk voor een internationaal IT bedrijf, en werk voor mijn job voltijds thuis. Mijn werkgever voorziet mij van een computer, internet en gsm-abonnement.
Mijn vraag is of mijn werkgever ook verplicht is kosten ivm de inrichting en onderhoud van een bureauruimte te vergoeden (bureau-meubels, elektriciteit, verwarming, kleine benodigdheden)? Het is mij onduidelijk of ik als telewerker of als thuiswerker moet aanzien worden (daar ik niet echt een alternatief kantoor ergens anders heb). Als thuiswerker zou dit verplicht zijn (vallen onder de kosten eigen aan de werkgever), als telewerker mogelijks niet? In mijn contract is niets opgenomen over een regeling hieromtrent.
Verder vraag ik me ook af wat een correct forfaitair bedrag zou zijn hiervoor (mochten ze verplicht al dan niet vrijwillig dit compenseren). Jobat** vermeldt bijvoorbeeld 114,95EUR als compensatie voor bureaukosten, maar 10% van het brutoloon in het geval van telewerken/thuiswerken (wat eerder als een maximum moet aanzien worden veronderstel ik).
** http://www.jobat.be/nl/artikels/kostenf ... aandikken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook vraag ik me af wat normalitair hieronder valt, kan hierbij bv. ook een deel van de kosten van huur of kadastraal inkomen, kosten voor verzekering, etc. bijgeteld worden?