Uitkering na contract van bepaalde duur ?

Redgy
Topic Starter

Uitkering na contract van bepaalde duur ?

#1 , 16 apr 2013 18:30

Ik ben werkzoekend sinds 25/02/13. (ontslag wegens economische redenen) De laatste 4 jaar werkte ik als bediende in een 34/38'sten stelsel. Ben dus volop werk aan het zoeken. Ik ga nu misschien de kans krijgen om een voltijds contract te tekenen van bepaalde duur voor 6 maanden. Nu is mijn vraag heb ik na die 6 maanden recht op stempelgeld, en op welk loon wordt die berekend ?
Sommigen zeggen op het voltijds loon van het contract van bepaalde duur, anderen zeggen op die 34/38 van mijn vorig contract. Het is een job die ik volledig zie zitten, maar ik wil wel zeker zijn dat ik mezelf niet in het zak zet door het contract te tekenen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 apr 2013 21:36

zal in pricnipe berekend worden op het laatste loon van die 6 maand. Indien hoger dan (ongeveer) 2300 euro zal je toch op dezelfde werkloosheidsuitkering uitkomen.

Reclame

Terug naar “Andere”