Hoe vindt ik het arbeidsregime van een firma?

RobbyV
Topic Starter

Hoe vindt ik het arbeidsregime van een firma?

#1 , 11 mei 2013 19:30

Hallo,

Messchien ben ik wel in de verkeerde rubriek de vraag aanstellen, zet hem dan maar in de juiste rubriek dank U.
Ik vroeg me af of er geen site bestaat waar ik het arbeidsregime van een firma kan vinden, of hoe ik dat te weten kan komen zonder de firma zelf te raadplegen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2013 22:01

dat kan je niet te weten komen tenzij je zelf werknemer bent van dat bedrijf

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2013 23:39

Of soms hebben vakbonden die ook als ze in die firma leden hebben.

Reclame

j.demoor

#4 , 13 mei 2013 08:53

Naast uw arbeidsovereenkomst is ook van toepassing “Art.6. § 1. Het arbeidsreglement moet vermelden:1° de aanvang en het einde van de gewone arbeidsdag, het tijdstip en de duur van de rusttijden, de dagen van regelmatige onderbreking van de arbeid. Voor de deeltijdse tewerkgestelde werknemers worden die vermeldingen afzonderlijk voor iedere deeltijdse arbeidsregeling opgenomen. Wanneer in opeenvolgende ploegen wordt gewerkt, worden die vermeldingen voor elke ploeg afzonderlijk opgenomen. Het ogenblik en de wijze waarop de ploegen elkaar afwisselen worden bovendien aangegeven...(lees zelf verder deze uitgebreide tekst)”(8 APRIL 1965. - Wet tot instelling van de arbeidsreglementen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

katwezel

#5 , 13 mei 2013 09:35

een deel kun je vinden bij de cao's vb: de groot warenhuizen hebben cao 312 , gewoon effe in google opzoeken op cao zal je een eind verder helpen

Terug naar “Andere”