Klein verlet - attesten

ongelukbelaagd
Topic Starter

Klein verlet - attesten

#1 , 13 jun 2013 16:11

Mijn zoon is getuige geweest op het huwelijk van zijn vader.
De interim wil die dag enkel uitbetalen als ....

Mijn zus is naar de begrafenis geweest van onze schoonbroer.
Diezelfde interim wil die dag enkel uitbetalen als...

als... 1) ze een attest van aanwezigheid geven 2) ze kunnen aangeven wat hun verwandschap is

Is het attest van aanwezigheid wettelijk vereist? Mijn zus heeft dit wél maar mijn zoon niet. Dan moet hij terug naar die stad waar zijn vader getrouwd is om dat attest te halen :-s
Welk attest van verwandschap bestaat er tussen een vrouw en haar schoonbroer? Op wens van de overleden schoonbroer zijn er geen doodsbrieven gemaakt.

Pittig detail, mijn zoon heeft een bewijs op voorhand bij de interim gebracht en die zeiden dat het toen ok was. Evenals bij mijn zus toen ze haar aanwezigheidsattest ging afgeven. Nu moeten ze beiden nog achter al die papieren gaan...

Bedankt voor jullie inzicht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Topic Starter

#2 , 17 jun 2013 04:34

Niemand die kan antwoorden?

de reden
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2013 18:34

Niemand die kan antwoorden?
mij lijkt het correct
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Oude Belg

#4 , 18 jun 2013 09:52

Welk attest van verwandschap bestaat er tussen een vrouw en haar schoonbroer?
Een schoonbroer is een aanverwant van de tweede graad.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ongelukbelaagd
Topic Starter

#5 , 20 jun 2013 14:13

Maar waar kan je zo'n attest verkrijgen?
De gemeentehuizen ken dit blijkbaar niet.

Terug naar “Andere”