Concurrentiebeding - thesis

Chippen
Topic Starter

Concurrentiebeding - thesis

#1 , 29 jul 2013 00:59

Hallo

Om af te studeren als Master in de Rechten moet ik eens thesis over de 'goede trouw in de individuele arbeidsovereenkomst' schrijven. Ik heb gekozen om specifiek over het concurrentiebeding te schrijven en een vergelijking met Nederland te maken.

Nu is mijn vraag of iemand eventueel praktijk ervaring heeft met een concurrentiebeding (op grote schaal) en eventueel de pijnpunten hiervan kan blootleggen.

Ik denk dat het grootste probleem de overeenstemming met het Decreet d'Allarde is en dat om een geldig concurrentiebeding te hebben je aan extreem strenge voorwaarden moet voldoen.

Het is echter zo dat mijn vraagstelling maar niet lijkt te lukken.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jul 2013 07:28

Vraag even of je contact kan opnemen met de studiedienst van een vakbond (of een centrale van een vakbond, gezien je wss eerder de bedienden nodig zal hebben). Of idem langs de andere kant: VBO/UNIZO.

Wat je zou kunnen doen, maar dan verlaat je het strikte juridische pad mss iets teveel, is de relatie leggen tussen de beperkte arbeidsmobiliteit in Vlaanderen (grotendeels door het ontslagrecht) en een concurrentiebeding. Maw: zoek naar impliciete concurrentiebedingen in andere rechtspraak en toets die af met economische realiteiten.

VDG2

#3 , 30 jul 2013 08:18

Ter info: het Decreet d'allarde is opgeheven bij wet van 28 februari 2013 tot invoering van het wetboek van economisch recht.

Reclame

Terug naar “Andere”