Ganapathi trante,
natuurlijk is het probleem van ts subjectief. Had hij het probleem niet, dan zou hij het hier niet posten.
Ik ken TS niet maar probeer wel op de vraag te antwoorden.
Ik vind het zeer positief dat jullie monteurs zonnewering wel kunnen werken met dit weer, dat ze bitter weinig klagen, regelmatig kunnen rusten en een slok water kunnen nemen.
Misschien kan TS bij jullie solliciteren? En ik zeg dit niet sarcastisch!
Als ik tussen de lijnen lees, zijn de kleren en het water van minder belang. Het is de manier waarop zijn werkgever hem behandeld dat bij hem een probleem is.
Voor veel monteurs/elektriciens die bij mensen thuis gaan klussen, is het leven geen lachertje.
Een te volle agenda, geen tijd voor pauze - laat staan om de auto af te koelen, onbegrip van hun werkgevers.
Klanten die zelf aan apparatuur beginnen te prutsen nadat monteur is geweest en dan klagen dat die monteur het niet goed gemaakt heeft.
Even subjectief van mijn kant : mijn zoon heeft verschillende werkgevers gehad waar hij ontslagen was omdat hij zijn baas zijn work/life balance niet wou laten beheren.
Opleidingen van 2 weken en dan alleen naar klanten (voor een jongen van 19?), collega's die een hele dag babbelen en dan vrijdagavond zeggen dat ze het weekend moeten doorwerken omdat het werk niet af is (zonder te slapen of te eten?), slecht onderhouden auto's die eigenlijk niet meer door de controle zouden mogen geraken,... etc...
Hout vasthouden, nu werkt mijn zoon niet meer als elektricien maar mag hij zijn andere talenten gebruiken bij een werkgever die zijn planning al voor een heel jaar gemaakt heeft.
Het is ook niet allemaal tot in de punten uitgewerkt maar werknemers en werkgevers komen overeen, ook in de proefperiode.
ganapathi tantre,
lees nog eens alle berichten na en bekijk de vraag van de TS alsof het voor TS écht een probleem is.
Dan zijn antwoorden waardevol en niet beschimpend.
Ik vond het volgende erover:
Een bedrijf waar wordt gelast, plaatsers van zonnewering, metsers, baanwerkers etc etc etc. Wat moeten deze mensen dan wel ? En dan zo een klaagzang.
Idd hopen dat uw werkgever niet op dit forum komt te zitten. Het staat u vrij een andere job te kiezen als dit element u niet aanspreekt. Misschien een
job op kantoor of fabriek. En anderzijds, 't is begot een paar daagjes warm geweest, niet eens echt extreem dus geen 2 of meer weken aan één stuk zoals nog is voorgekomen.
Open minded...