Ik heb een arbeidscontract getekend (bij een klein bedrijf), maar heb ondertussen nog een andere aanbieding gehad die me interessanter en veiliger lijkt. Ik ben vorige week nog eens gaan praten om meer inzicht te krijgen in de visie van het kleine bedrijf, maar toen werd me gezegd dat er zeker werk was tot in september en daarna zou men zien. Dit vind ik geen goede basis om te starten en zou dus liever ingaan op het tweede voorstel van de andere firma en zou dus graag mijn contract reeds opzeggen voor de aanvang van de proefperiode.
Normaalgezien kan de werkgever denk ik een ontslagvergoeding eisen indien ik opzeg alvorens mijn proefperiode te starten. Als ik toch start en ik zeg dan onmiddellijk op, dan moet ik denk ik 7 dagen uitdoen, maar betaal geen schadevergoeding. Ik vind het echter vervelend om te beginnen en te weten dat ik niet zal blijven. Kan ik niet beter de werkgever nu al verwittigen? Loop ik dan het risico een ontslagvergoeding te moeten betalen of is die kans eerder gering. Hartelijk dank. [/b]