wat is de min. rust tussen 2 ploegen

stig
Topic Starter

wat is de min. rust tussen 2 ploegen

#1 , 08 jan 2014 18:45

Hallo,

Hoeveel is de min. rust tijd tussen twee ploegen in ik weet dat de werknemer recht heeft op max 11uur.Maar wat is het min. dat de werkgever kan opleggen

Ik werk in een systeem van 7 dagen werken en dan 7 dagen thuis 10u per dag.

Bv deze week moet ik 7 dagen van 12u30 tot 23 u werken met een half uur rust in.
Maar op dag 2 heb ik een wissel aangevraagd met een collega met de vroegen dus die dag zou ik willen werken van 7u tot 17u30.

Zit hier genoeg rust tussen dus dit zijn 8 uur rust is dit voldoende voor arbeider in pc 112.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2014 23:24

Hallo,

Hoeveel is de min. rust tijd tussen twee ploegen in ik weet dat de werknemer recht heeft op max 11uur.Maar wat is het min. dat de werkgever kan opleggen
recht

Art. 38ter. § 1. De werknemers (...) hebben in elk tijdvak van vierentwintig uur tussen de beëindiging en de hervatting van de arbeid recht op ten minste elf opeenvolgende uren rust.
§ 2. Van het in § 1 bepaalde recht kan worden afgeweken :
1° in de gevallen bedoeld bij artikel 26;
2° voor werkzaamheden die gekenmerkt worden door opgesplitste werkperiodes;
3° in geval van continu-arbeid of van arbeid in opeenvolgende ploegen en uitsluitend in het geval van wisseling van ploegen; het is evenwel verboden om een werknemer in twee opeenvolgende ploegen tewerk te stellen; 4° in de gevallen bedoeld bij een bij koninklijk besluit algemeen verbindend verklaarde collectieve arbeidsovereenkomst.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”