Verplaatsing ivm standplaats/verplaatsingen

Marti
Topic Starter

Verplaatsing ivm standplaats/verplaatsingen

#1 , 16 jan 2014 12:47

Beste,

Ik heb een aanbieding gekregen van een potentiële nieuwe werkgever.
Alles in de aanbieding is erg mooi (loon + extralegale voordelen) waardoor ik serieus overweeg om de switch van m'n huidige werkgever te maken...

Enkel is er 1 vraag waarop het recruteringsbureau geen antwoord kon geven (dit ga ik opnemen in mijn gesprek met de werkgever volgende week, maar ik zou graag voorbereid zijn).
Het is een bedrijf met vestigingen binnen heel België en Luxemburg. Ik zou de hoofdverantwoordelijke voor het ICT gebeuren binnen al deze vestigingen. Ik moet me dus op regelmatige basis verplaatsen naar al deze locaties (varierend van Brugge tot Antwerpen, Luik, Luxemburg, ...). M'n werkdag zou beginnen om 8:30 en eindigt om 17:00.

Als ik verwacht wordt in Brugge om 8:30, kan er dan verwacht worden van mij dat ik die verplaatsing heen/terug maak in mijn eigen tijd (we spreken dan over 2,5-3 uur verplaatsing, en dat is enkel in 1 richting)?
Volgens de signalen die ik hoor wel, maar het lijkt me toch onzinnig dat ik op dag A in Brugge moet werken en dan op dag B in Luxemburg verwacht wordt bijvoorbeeld. Dan spreken we over dagen waar ik 5-6 uur onbetaald onderweg ben. Het principe waarin veel arbeiders werken lijkt me dan veel logischer, vaste standplaats van waaruit ik "moet" vertrekken (bv Leuven), dat dan de verplaatsing van mijn woonplaats naar Leuven in mijn eigen tijd gebeurd (woon-werkverkeer) en de verplaatsing Leuven-Brugge/Luxemburg tijdens mijn werkuren gebeurd?

Is daar een bepaalde juridische regelgeving voor, of kan dit effectief? Zou op zich geen ramp zijn aangezien ik dan gewoon bij m'n huidige werkgever blijf, maar het was verder wel een erg interessante job :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2014 12:55

Is dit een kaderfunctie? Indien ja, heb je geen recht op overuren.
Heb persoonlijk 25 jaar als kader gewerkt, en had dagen van gemiddeld 10 uur. Zonder overuren.
Langs de andere kant heb je dan weer andere voordelen als compensatie hiervoor (bonus)

de reden
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2014 12:59

mijne inziens heb je een vertrouwensfunctie die valt onder art 2 wet 10/2/1965 , is dan geen enkel probleem dat overuren onbetaald zijn .
je zal moeten onderhandelen voor een vergoeding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”